• Anonym (Hetero va?)

Vilket fack ska jag placera mig i?

Jag är 35 år och hetero, har alltid sett mig själv som hetero och har aldrig tvivlat på min sexualitet. 

Tanken på att vara med tjejer får mig att rynka på näsan (det är ju liksom så mycket veck och gegg och tuttar överallt...! ) men nu har jag och min man börjat fundera på det här med att swinga, dvs träffa andra människor för att ha sex med, och herregud, jag känner mig som en udda fågel som är tjej och INTE binyfiken!  

Jag rynkar fortfarande på näsan när jag tänker på att borra in ansiktet mellan en annan kvinnas ben, men å andra sidan skulle jag nog kunna tänka mig att testa, bara för att se hur det är! Jag skulle även tycka det var lite intressant att se hur lätt/svårt det är (min man säger att det är jättesvårt att slicka mig bra, medan jag hävdar att han går för lite på känsla och för mycket på tanke.

På något vis känns det som att jag skulle kunna tänka mig att vara med en tjej, men helt oattraherat på något vis... Snarare bara för att det vore skönt. 

Jag tycker att kvinnor är vackra och jag har inga proiblem med att titta på andra tjejer och konstatera ditten eller datten, men just den sexuella attraktionen har aldrig funnits där, men ändå kan jag tänka mig sex med en tjej någon gång.

What does that make me
    ?  

(Eller så behöver man inte nödvändigtvis lägga sig själv i fack, men det vore intressant att se om det finns något fack som passar mig...)

• Svar på tråden Vilket fack ska jag placera mig i?
  • glutten

Du är hetero. Jag förstår knappt frågan. "Ska" kvinnor vilja ligga med andra kvinnor?

• Anonym (Hallåhej)

Du är bi-asexuell! Du vill ha stimuleringen men tänder inte på personen. (Asexuella kan alltså också ha sex men det är inte personen som sätter igång maskineriet)

• Anonym (Hallåhej)

Rättelse: du är hetero samt bi-asexuell.

• Anonym (Hetero va?)

Anonym(hallåhej): Ohh, intressant! Det borde gå att säga samma sak om min man då va, som gärna vill ha sex med en kille, men enbart för den anala stimuleringen (vi har testat med strap on men det är svårt!). Bi-asexuell!

• Anonym (Hallåhej)
    Anonym (Hetero va?) skrev 2016-02-29 12:52:28 följande:

Anonym(hallåhej): Ohh, intressant! Det borde gå att säga samma sak om min man då va, som gärna vill ha sex med en kille, men enbart för den anala stimuleringen (vi har testat med strap on men det är svårt!). Bi-asexuell!

Precis! Det gäller att berätta vad det står för, för tror inte folk överlag har koll på begreppet :D själv blir jag inte kär i motsatt kön men kan bli kåt om vi delar säng, och då tänder jag på personen, på kroppen. Så jag är nog bi. Bi-romantisk= kan bli kär i tjejen
  • S c h n a

Man måste inte placera sig i fack, men om jag skulle ge ett utlåtande skulle jag svara experimentell och heterosexuell.

• Anonym (Hallåhej)
    S c h n a skrev 2016-02-29 13:06:45 följande:

Man måste inte placera sig i fack, men om jag skulle ge ett utlåtande skulle jag svara experimentell och heterosexuell.

Nej, det måste man inte men anledningen till att man gör det är det för attdet kan underlätta i en relation. T.ex. "Hon verkar aldrig sugen på mig, bara när jag tar initiativet och rör vid henne - är det fel på mig?" Personen slipper känna sig ful och o-attraktiv. Om den förstår att personen är asexuell= går bara igång på stimulering, så blir det enklare att hantera. Man gör det lättare för sig när man är ute efter sex och söker liknande partner. Framförallt kan de som avviker från normen känna ngn samhörighet med andra som funkar likadant ist för att känna sig vilsna.
  • Anonym (Hetero va?)

Nu går jag lite OT här men det är min egen tråd så jag struntar i det! ????

Men asexuell - det trodde jag var att man på inga villkor var intresserad av sex?! ???? Att inga sexuella känslor uppstår varken när man tittar på någon, rör vid någon eller blir berörd av någon?! Inte ens intresse av onani eller så?

Jag behöver googla dessa definitioner känner jag!

S c h n a: Ja den definitionen kan jag också köpa!

• S c h n a
    Anonym (Hallåhej) skrev 2016-02-29 13:17:27 följande:

Nej, det måste man inte men anledningen till att man gör det är det för attdet kan underlätta i en relation. T.ex. "Hon verkar aldrig sugen på mig, bara när jag tar initiativet och rör vid henne - är det fel på mig?" Personen slipper känna sig ful och o-attraktiv. Om den förstår att personen är asexuell= går bara igång på stimulering, så blir det enklare att hantera. Man gör det lättare för sig när man är ute efter sex och söker liknande partner. Framförallt kan de som avviker från normen känna ngn samhörighet med andra som funkar likadant ist för att känna sig vilsna.

Ja, det finns ju fördelar med det med.

Dock ifrågasätter jag starkt att kalla en annan typ av sexualitet för asexualitet bara för att de hittills inte hittat någon de tänder på, om de i övrigt har en sexdrift. Det är ju helt vansinnigt. Lika att säga att någon är demi-sexuell. Vill man göra det själv är det en sak men att påstå att andra helt eller delvis saknar en sexualitet är helfel, tycker jag.
  • Anonym (Hallåhej)
    Anonym (Hetero va?) skrev 2016-02-29 13:43:51 följande:

Nu går jag lite OT här men det är min egen tråd så jag struntar i det! ????

Men asexuell - det trodde jag var att man på inga villkor var intresserad av sex?! ???? Att inga sexuella känslor uppstår varken när man tittar på någon, rör vid någon eller blir berörd av någon?! Inte ens intresse av onani eller så?

Jag behöver googla dessa definitioner känner jag!

S c h n a: Ja den definitionen kan jag också köpa!

Ja, lätt att tro det :P men då ligger "antisexuell" närmare det du beskriver.
  • Anonym (Hallåhej)
    S c h n a skrev 2016-02-29 14:19:22 följande:

Ja, det finns ju fördelar med det med.

Dock ifrågasätter jag starkt att kalla en annan typ av sexualitet för asexualitet bara för att de hittills inte hittat någon de tänder på, om de i övrigt har en sexdrift. Det är ju helt vansinnigt. Lika att säga att någon är demi-sexuell. Vill man göra det själv är det en sak men att påstå att andra helt eller delvis saknar en sexualitet är helfel, tycker jag.

Jag förutsätter att personen ifråga har koll på sig själv :P
Svar på tråden Vilket fack ska jag placera mig i?