• amama

Politik är bara skräp och ingen vet det

Politik är bara skräp- 21 år gammal och visste det från början, Folk strävar efter JOBB JOBB JOBB JOBB, och JOBB JOBB JOBB är ju den enda lösningen.

Ni verkar inte ens veta vad jobb är det är ju därför som ni tänker som ni gör, jobb finns inte för att..... kolla hur ska jag kunna förklara detta.. Såhär ligger det till, vi människor är beroende av något som borde ej existera. 

Jobb finns för att samhället är dåligt, ju bättre samhället är desto mindre jobb finns det, ju mindre jobb= desto bättre, men samhället av någon anledning tänker Desto mer jobb desto bättre but butthurt in your face, that isn't the truth.

Varför gillar jag ej politik? För att pfffft u kidding me? Isn't it obvious? Seriously? 

Listen, först och främst, pfft vart ska jag ens börja? Det finns riktigt många anledningar att jag vet inte vart jag ska börja. Politik är ej effektivt sätt att gå fram i samhället, okej.... politik finns för att samhället ska gå "fram" men det är ej effeltivt, för att det är normen som avgör och normen är ej effektiv. 

Politik baserar sina lösningar på att "skaffa fler jobb" Seriously? den riktiga problemet ligger inte i jobben den riktiga problemet ligger i att vi är beroende av jobben. Det är den riktiga problemet som vi behöver bli av med och uppfinna en helt nytt infrastruktur från grunden som kan ändra hela "jobbfenomenet" som vi lever i nu. Om detta sker så kommer folk i framtiden tänka "var man verkligen tvungen att jobba förr, för att kunna ha råd att bo hemma? Fy vad tråkigt de hade då".

Det är den riktiga problemet som borde lösas och inte skaffa fer jobb.

• Svar på tråden Politik är bara skräp och ingen vet det
  • sportpappa
    amama skrev 2016-02-27 12:22:15 följande:
    Jag har inte sagt att man inte gör annat istället som passar folk mer
    Kan du utveckla. Vad är det som passar folk mer? Hur ska samhället fungera om man slutar med jobb och gör det istället?
  • lagge2
    amama skrev 2016-02-27 12:20:56 följande:
    De 150 000 nya araber kanske hade lite finare CV, vem vet ;)
    Säkert läkare allesammans....det brukar ju heta så innan sanningen kommer ikapp =)
  • lagge2
    todo nada skrev 2016-02-27 11:13:17 följande:
    Jätte fint, hur kopplar du dina artiklar till jobbfrågan som trådstarten handlar om? Och varför skriver du samma inlägg i flera trådar oavsett vad trådstarten handlar om?
    Mitt inlägg var ju om politik.

Personligen tycker jag miljöpartiets politik är just skräp - men de har ju fortfarande ett par procent i väljarstöd...så någon kanske tycker annorlunda =)
  • todo nada
    lagge2 skrev 2016-02-27 13:19:35 följande:

Mitt inlägg var ju om politik.

Personligen tycker jag miljöpartiets politik är just skräp - men de har ju fortfarande ett par procent i väljarstöd...så någon kanske tycker annorlunda =)

Just det, ditt inlägg handlade om mp's flyktingpolitik. Du kanske missade att trådstarten handlade om "JOBB JOBB JOBB JOBB, och JOBB JOBB JOBB"..?

Gud vad "påkommen" jag blev nu.. Klart jag gråter blod här nu för att du kritiserar ett parti som jag inte ens röstar på.
  • lagge2
    todo nada skrev 2016-02-27 13:43:40 följande:
    Just det, ditt inlägg handlade om mp's flyktingpolitik. Du kanske missade att trådstarten handlade om "JOBB JOBB JOBB JOBB, och JOBB JOBB JOBB"..?

Gud vad "påkommen" jag blev nu.. Klart jag gråter blod här nu för att du kritiserar ett parti som jag inte ens röstar på.
    Enligt rubriken så är tråden "politik är skräp....."

Har jag sagt att du röstar på MP ? Jag skrev om MP och du klagade på det.

Miljöpartiet, Vänsterpartiet och Centern....det var dessa partier jag trodde tråden handlade om =)
  • todo nada
    lagge2 skrev 2016-02-27 13:49:36 följande:

Enligt rubriken så är tråden "politik är skräp....."

Har jag sagt att du röstar på MP ? Jag skrev om MP och du klagade på det.

Miljöpartiet, Vänsterpartiet och Centern....det var dessa partier jag trodde tråden handlade om =)

Jahaja, du läste bara rubriken du... Hade du fortsatt läsningen hade du sett att inget parti nämns öht. Men det är klart "JOBB JOBB JOBB JOBB, och JOBB JOBB JOBB" kanske var lite otydligt för dig..?

Jag "klagade" över att du skrev ett inlägg som var orelaterat till trådstarten, och undrade vad sambandet var.

Tror detta kan vara något för dig: www.liber.se/plus/E471014601.pdf
  • amama
    sportpappa skrev 2016-02-27 12:24:27 följande:

Kan du utveckla. Vad är det som passar folk mer? Hur ska samhället fungera om man slutar med jobb och gör det istället?

Det finns mycket man kan komma på som skulle kunna vara lösningen men man måste tänka på den effektivaste och bästa sättet, så just detta som jag nämner nu skulle kunna vara en början till nytt jobb för "samhällsplanerare-raketforskare" som kan i många år konstruera en ny samhället där allt är ändrat från vad vi vet nu.

Som jag säger det behövs en grund ändring från grunden vilket skulle kunna ta upp emot 15-20 år innan det skulle kunna förverkligas efter att folk håller med om det och det skulle ytterligare ta 40 år innan det förverkligas. Det måste bli känt ett sådant fenomen och bli omtalat i länge innan det händer.
  • Pentra

Om "politik är bara skräp och ingen vet det" så är jag "ingen"... Men, oavsett; roten till allt elände är den alltjämt stigande överbefolkningen. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• lagge2
    Pentra skrev 2016-02-27 14:35:45 följande:

Om "politik är bara skräp och ingen vet det" så är jag "ingen"... Men, oavsett; roten till allt elände är den alltjämt stigande överbefolkningen. ... Med vänlig hälsning, Pentra

Pentra.....din analys är helt korrekt !

MP vill du dessutom ta in 150 000 nya muslimska män till landet under år 2016....en "utmaning" brukar politikerna kalla det hela.
  • lagge2
    todo nada skrev 2016-02-27 14:10:24 följande:
    Jahaja, du läste bara rubriken du... Hade du fortsatt läsningen hade du sett att inget parti nämns öht. Men det är klart "JOBB JOBB JOBB JOBB, och JOBB JOBB JOBB" kanske var lite otydligt för dig..?

Jag "klagade" över att du skrev ett inlägg som var orelaterat till trådstarten, och undrade vad sambandet var.

Tror detta kan vara något för dig: www.liber.se/plus/E471014601.pdf
    Heter tråden "politik är bara skräp" då har jag inga problem att nämna följande partier i denna tråd :

Centern
    Miljöparitet
    Vänsterpartiet

Jag skriver det ytterligare tydligare ifall du forftarande inte ser sambandet =)

Sambandet är politik och skräp.
  • todo nada
    lagge2 skrev 2016-02-27 14:54:40 följande:

Heter tråden "politik är bara skräp" då har jag inga problem att nämna följande partier i denna tråd :

Centern

Miljöparitet

Vänsterpartiet

Jag skriver det ytterligare tydligare ifall du forftarande inte ser sambandet =)

Sambandet är politik och skräp.

Du klickade inte på länken märker jag..

Nåja, det patetiska i dina ansträngningar att diskutera flyktingpolitik i en tråd som handlar om jobb har ju ändå lite underhållningsvärde. Fascinerande metod att göra sig själv fullständigt fördummad i försök att hitta röda trådar och samband.
  • todo nada
    lagge2 skrev 2016-02-27 14:52:24 följande:

Pentra.....din analys är helt korrekt !

MP vill du dessutom ta in 150 000 nya muslimska män till landet under år 2016....en "utmaning" brukar politikerna kalla det hela.

"150 000 nya muslimska män"..? Jisses, bara män? Oj vad korkat, kan man få en länk till det uttalandet? (För inte sitter väl du och hittar på det där? )
  • lagge2
    todo nada skrev 2016-02-27 15:25:54 följande:
    "150 000 nya muslimska män"..? Jisses, bara män? Oj vad korkat, kan man få en länk till det uttalandet? (För inte sitter väl du och hittar på det där? )
    Nja, inte bara män (någon kvinna också kanske)...från Afghanistan var det väl typ 95 % män.
    Från Syrien kanske siffran inte är lika extrem, men en enorm övervikt på män.

Sveriges statsminister säger sig ju vara feministisk....när det kommer till flyktingar är det nästan bara män som fått asyl.
  • lagge2
    todo nada skrev 2016-02-27 15:21:22 följande:
    Du klickade inte på länken märker jag..

Nåja, det patetiska i dina ansträngningar att diskutera flyktingpolitik i en tråd som handlar om jobb har ju ändå lite underhållningsvärde. Fascinerande metod att göra sig själv fullständigt fördummad i försök att hitta röda trådar och samband.
    Heter tråden "politik är skräp" så gör den...

Och den korta sammanfattningen blir då :

MP 
    Centern
    V

=)
  • todo nada
    lagge2 skrev 2016-02-27 22:28:53 följande:

Nja, inte bara män (någon kvinna också kanske)...från Afghanistan var det väl typ 95 % män.

Sveriges statsminister säger sig ju vara feministisk....när det kommer till flyktingar är det nästan bara män som fått asyl.

Länken då...?..

Du behöver inte förklara, min läsförståelse är det inget fel på. Bara skicka länken med uttalandet du påstod så fixar jag resten själv.
  • todo nada
    lagge2 skrev 2016-02-27 22:30:17 följande:

Heter tråden "politik är skräp" så gör den...

Och den korta sammanfattningen blir då :

MP 

Centern

V

=)

Så du går då helt enkelt efter rubriken och skiter fullständigt i ämmnet den som startat tråden önskar diskutera..? Är du för lat att starta egna trådar, eller vad är problemet?
  • amama
    lagge2 skrev 2016-02-27 22:28:53 följande:

Vill du gifta dig eller? Varför inte åka till Afghanistan då?
Svar på tråden Politik är bara skräp och ingen vet det