Kroniska magsmärtor efter IVF . finns det fler som har det så här??
Jag gjorde ett IVF i april 2014, blev överstimulerad och fick ett tidigt missfall bara ett par dagar efter att mensen skulle ha kommit. Jag har varit på gyn flera gånger och även på HC och de säger alla att allting ser helt normalt ut därnere. Har tvingat dem att ta alla prover som finns typ.. De har inte hittat några organskador eller skador på äggstockar, livmoder, urinblåsa eller nån annanstans. Allt ser normalt ut med hormonerna i blodet också.
Ändå har jag ont neråt äggstockarna... nästan hela tiden.
Värst är det mellan ägglossning och mens då värker det i äggstockarna ibland så pass mycket att jag har svårt att ha tighta byxor på mig. Det kommer också blod i urinen mellan ägglossning och mens men de säger på HC att det är så pass lite så de behöver man inte göra något åt.
Nu har jag precis träffat en kille och börjat ha sex igen. Nu har jag ännu mera ont.. i princip hela tiden. Det känns som värken sitter i äggstockarna. Har också märkt att jag tappat känsel därnere. Var och tog ett cellprov för ett tag sedan och det brukar jag känna men nu kände jag ingenting. Knappt att hon höll på därnere.
Trodde nästan jag var gravid förra månaden då jag fick "gravidsymtom" som jag kände igen från IVF en. Men sen fick jag jätteont i magen helt plötsligt. Det krampade för fullt och så kom mensen 6 dagar för tidigt. Sedan dess har jag haft ont hela tiden igen. Innan mitt IVF hade jag nästan inte ens någon mensvärk, och kände inte av nån ägglossning. Jag är fertil och frisk i övrigt.
Är det nån som känner igen sig som varit med om liknande och vad sa läkarna till er? Jag får ingen mer hjälp, de hittar ju inga fel.. Jag har googlat men inte hittat nåt om att man ska kunna få kronisk värk eller problem efter ett ivf.