min 16 åriga dotter vill inte åka till pappa varannan vecka
För att göra en väldigt lång historia lite kortare.
Har 3 barn med mitt ex. gemensamvårdnad
De senaste fyra åren har det varit väldigt turbulent hos pappan men barnen har åkt dit, började märka av en förändring på barnen när han blev sambo men fick inte veta vad som va fel. Fick efter ett tag reda på att barnen inte fick prata med mamma om vad som hände hos pappa, bara om det som va roligt.
På 4 år har det varit separation och ihop flyttning 3 gånger med pappan och hans nya. Innan varje separation har det varit mycket bråk, gapande o skrikande, skuldbeläggande på barnen och även att barnen har blivit informerade om varför det har bråkats.
Varje bråk och separation är tydligen mitt fel enligt pappans nya, svartsjuka som styr hon litar inte på honom o tydligen inte på mig heller, men jag vill inte gå tillbaka till honom.
Även har barnen fått höra mycket skitprat om mig som person o mitt levene.
För ca 18 månader sen fick jag veta allt som hänt hos pappan för en annan hade tröttnat och då kände barnen sig trygga med och även berätta för mamma, många saker som hänt föll på plats för mig. Höll tyst till pappan att jag visste.
Förra våren kommer vi till soc pga hög frånvaro på ett av barnen.
Fick tillfälle och säga vad jag visste och tyckte och även barnet fick säga sitt medans pappan satt och sa att allt va jättebra hemma hos honom.
Soc lyssnade väl lite mer på mig och barnet, barnet har gått hos en kurator som även hon pratat med soc.
Barnet har haft möte med kuratorn och pappan där hon talat om att hon inte vill bo med pappans nya och enligt barnet och kuratorn så lovade pappan att de inte skulle flytta ihop igen, tog några månader sen flyttade de ihop igen en tredje gång. Det höll ca 4 månader innan det va dax för separation 3.
Nu till dagsläget. Barnet har nu det senaste 2 månaderna inte åkt till pappan, barnet har berättat för pappan varför och anledningen är att det ska bli en ihop flyttning till alltså den 4:e gången nu.
Små syskonen åker fortfarande men nu börjar även de tveka till och åka till pappa men pappan kan fortfarande muta dom att åka.
Jag har tagit ett kliv tillbaka för jag tänker inte tvinga mitt barn att åka utan det är mellan pappan o barnet, finns där för barnet självklart.
Vill inte de små heller åka så gäller ju samma för dom.
Pappan har försökt muta den äldsta att komma med pengar och löften om att allt kommer ändras.
Barnet hade 5-6 plagg och en mobil här som han köpt de krävde han tillbaka, gav tillbaka det för att slippa bråken och köpte nya kläder och mobil.
Små syskonen kom hem och då har han gett bort barnets kläder och gett datorn till sin flickväns dotter.
Trodde jag skulle gå sönder när jag såg hur ledsen barnet blev, försökt och trösta henne.
Nu ska vi till familjerätten och han är säker på att de kommer stötta honom i allt.
Min fundering hur ska jag göra det bästa för mina barn funderar på att kontakta advokat.