• Anonym (Ts)

ur bemöter jag min man i sorg?

Trots att vi är ett par sedan 8 år och gifta sedan flera år så behöver jag ställa denna fråga.
    Vi har aldrig behövt möta sorg tillsammans (endast min farmor dog för några år sedan men det var vi förberedda på sedan lång tid)

Men nu ligger min mans pappa för döden. Förvisso sjuk sedan många år men det har gått väldigt snabbt nu i slutet och idag hälsade vi på och pappan sa själv att han inte kommer överleva natten. Min man tror att han dör inom en vecka.

Min man visar inte ofta känslor men självklart märker jag att detta påverkar honom. Han är orolig för sin mamma osv.

Alla är vi såklart olika men jag vet verkligen inte hur man bemöter någon med sorg. Och verkligen inte någon som förlorar en förälder.
    Och hans mamma sen. Henne måste vi ta hand om och hjälpa.

Känner mig vilsen.

• Svar på tråden ur bemöter jag min man i sorg?
  • Anonym (gh)

Det finns inga enkla svar. Det bästa du kan göra tror jag är att säga till din man att du inte vet hur du ska bete´ dej,   

• Anonym (Varit där)

Hej! Ingen lätt fråga och inget lätt svar. JG förlorade min pappa i maj och det är det värsta jag varit med om. Jag tycker du ska fråga din man hur han vill att du ska vara, vill han prata massor eller vill han vara ifred? Alla är så olika. Men att han känner att du bryr dig tror jag är det viktigaste. Det (tyckte jag) hjälper att veta att någon finns där om man vill ventilera.

Kram

Svar på tråden ur bemöter jag min man i sorg?