• emeliiiiiie

Ni som inte ammat,hur gjorde ni?

Hur har ni som inte ammat gått tillväga? Jag födde min son igår och har bestämt mig för att inte amma. Har blivit erbjuden Dostinex för att stoppa mjölkproduktion, men blivit informerad om att de kan göra en deprimerad och instabil, vilket jag inte vet om jag vill riskera.. ? Men om jag inte tar dem och bara hoppas att mjölken inte rinner till så mkt, jag låter dem ju inte stimuleras, men är samtidigt rädd att det ska bli problem när/om mjölken "rinner till". Någon med erfarenhet? :) Hur gjorde ni?

• Svar på tråden Ni som inte ammat,hur gjorde ni?
  • idis78

Jag fick tabletter på BB så mjölken kom inte igång. Tror jag fick 2 tabletter vid ett tillfälle. Fick inga biverkningar av dessa.

• lillefröe

jag fick en tablett på bb som stoppade produktionen. Kände inga biverkningar. 

• Iowhannah

Dostinex är inte det man får på bb då?

Stimulerar man inte mjölkproduktionen så stannar den ju av efter en tid. Jag helammade aldrig (delammade, hobbyammade och pumpade), men tänker att så länge du håller brösten varma så undviker du iaf mjölkstockning. Och när de blir riktigt fulla och gör ont så kan du ju handmjölka lite i duschen. Det blir så lite så jag tror inte att det stimulerar nåt vidare.

• straw2008

jag har inte gjort något alls. Fick knappt någon mjölk 

I kinamockaskogen.....
Svar på tråden Ni som inte ammat,hur gjorde ni?