• Glädje

Ricinolja i håret = acne..!!?

Försöker få mitt hår att växa ut, tar väl hand om det och äter nyttigt..

Googlade runt lite och hittade tips om att massera hårbotten med ricinolja ca 1-2 ggr i veckan för att öka på hårtillväxten. Hittade bara en massa bra omdömen om det och det skulle ju vara såå bra...

Så, sagt o gjort, köpte ricinolja och hann välmassera in hårbotten vid två tillfällen (tvättade såklart efteråt ordentligt med schampoo) men nu, typ 4 dagar efter, har jag fått stora röda finnar i hela hårbotten och några precis vid hårfästet i pannan! Dom gör ont och är liksom överallt!

Någon annan som varit med om detta...?

Hur får man bort finnar i hårbotten..?

Jäkla skit liksom!

:-/

• Svar på tråden Ricinolja i håret = acne..!!?
  • Mig365

Hej! Jag har också provat ricinolja nu. Har exakt samma sak(finnar i håret)

Vad gjorde du för att ta bort det?

Vill gärna fortsätta med det :)

• UniformYankie

Jag testade också det där ett tag. Fick också problem. Helt ärligt är det bästa att ställa ifrån sig oljan. Min teori är, delvis, att den är så tung att den täpper igen porerna = man får finnar.
    Minns att jag fick schamponera mitt hår minst 2 gånger efteråt för att få bort oljan, och om man då kör ricinoljan åtminstone 2 gånger i veckan så förstår man slutligen själv att man förvirrar hårbotten. Först matar man på med olja, sen tvättar man den med sulfater flera gånger och torkar ut den = den ökar sebumproduktionen för att kompensera för uttorkningen. 

Svar på tråden Ricinolja i håret = acne..!!?