Mobility skrev 2016-02-16 12:38:13 följande:
Hade du varit min dotter så hade jag gjort allt i min makt för att få dig att sluta och att du får hjälp med det du behöver. Jag hade krigat dag och natt kan jag lova.
Och ja, jag hade tagit dina cigg för det är inte ok för mig att du hade rökt. Och ja, jag hade utan tvekan letat igenom hela ditt rum för att veta vad du har där och jag hade läst igenom din chatthistorik. Det hade inte känts kul att göra det då det ju är känsligt men jag hade gjort det för att få koll på vilken situation du är i. Inte för att vara elak emot dig utan för att du är mitt ansvar och min dotter och att jag älskar och bryr mig om dig.
En förälder som är vettig gör allt för att hjälpa dig och det verkar det som att dina föräldrar ändå försöker med. Hjälp dem hjälpa dig! Jag hoppas att du ser din chans i att komma ur det du är inne i. Våga prata om det, det behöver inte vara med dina föräldrar. Men som du har det ska du inte behöva ha det.
Stor kram!
sextiotalist skrev 2016-02-16 12:58:41 följande:
Om jag visste att det rörde sig om mitt barns hälsa och om han/hon var farligt ute, ja, då hade jag gjort det.
Cigaretterna hade jag nog inte rört, men tabletter och redskap som du skulle kunna skada dig med hade jag tagit bort från rummet.
Grön elefant skrev 2016-02-16 12:55:32 följande:
Nu har jag inte så stora barn men svarar ändå. Dina föräldrar vill hjälpa dig. Eftersom de fått reda på att du har ätstörningar och självskadebeteende så vill de göra allt för att det inte ska hända dig något. Du är deras barn och de älskar dig.
Du är inte myndig än så de har självklart rätt att titta igenom din mobil, även om det såklart inte är något man vill om det inte är livsviktigt, vilket det faktiskt är i ditt fall! De kan såklart inte ta risken med ditt liv.
Ditt ciggpaket kan de också såklart ta, du är under 18. Tills dess har de ansvar för dig.
Hoppas du får hjälp med dina problem och mår bättre snart. Och prata med dina föräldrar om dina känslor så kan nog förstroendet komma tillbaka.
Ni alla verkar eniga om att det är rätt att snoka men är det inte bättre att jag berättar när jag själv är redo? Och anledningen till att jag röker är ju för att dämpa ångesten så jag inte ska ta livet av mig men nu när alla saker som jag dämpar ångesten bort = jag har väldigt svårt att inte göra något ännu värre.
Och hur smart är det egentligen att ta mina redskap? Utan dom använder jag alla möjliga saker som jag får tag på vilket gör att risken att jag t.ex. skär för djupt är större när jag inte är van vid dom sakerna och infektionsrisken blir större när de ända sakerna i närheten inte alltid är speciellt rent.