• Caola

I vilken vecka föddes ert andra barn?

Jag är nu i vecka 36 med andra barnet och vill att det ska vara dags snart! Det verkar finnas någon föreställning om att första barnet ofta kommer efter BF och att andra barnet kommer tidigare? Hur var det för er? När kom andra barnet och kändes det annorlunda på något sätt?

Så nyfiken! :)

• Svar på tråden I vilken vecka föddes ert andra barn?
  • Mee

Första: 42+1 (igångsättning)

Andra: 41+3 (vattenavgång)

• Två prinsar

Första BF+14
    Andra BF+ 17
    Tredje BF-4 (igångsättning)
    Fjärde BF+1
    Femte BF 17 april, ska bli spännande o se om bebisen kommer i tid :))

• viseversa

Hon föddes i v 36+0 men då hade jag läckt fostervatten i en vecka innan utan att någon tog mig på allvar utan viftade bort det som att jag var en hysteriskt orolig mamma.

Detta trots att jag fler gr ringt och även varit inne en gång för att det "skvätte"
    Så mycket att jag fick ha första barnets blöjor i byxorna. Men ändå otrevliga och sarkastiska mot mig.

När hon väl var född brydde dom sig helt plötsligt och började prata om en möjlig infektion som hade kunnat sluta med fosterdöd. Nu levde hon och mådde bra men jag fick antibiotika i dropp under förlossningen.

• malmen

Första BF+16 igångsättning

Andra BF +10 spontant

Tredje beräknad om 6 dagar, inga tecken på något ännu..

♥♥ Storebror: 2006 ♥♥ Lillebror 2010 ♥♥ Knoddas BF feb 2016 ♥♥
  • magelita80

Första 39+1 andra 41+2. Så det stämmer inte på mig. Kändes som att jag gick över 3 veckor för jag var inställd på att tvåan skulle komma före ettan.

• Lowika

37+0 med tvåan, 38+0 med ettan enl ultraljud (38+0 resp 39+1 enl mig :-P )

Svar på tråden I vilken vecka föddes ert andra barn?