• JOLI

HjÄLP, FEL MED SPRUTOR

Vi har precis börjat med ett nytt IVF-försök.

Jag började blöda i tisdags, det blödde inte mycket men höll i sig (ibland blöder jag mer och ibland mindre, antingen eller, så det var inget konstigt).

Däremot fick jag bara en svag smärta i magen, jag brukar ha en sju helvetes mensvärk. Det kändes bara väldigt fel. Men så i torsdags morse drog helvetet med mensvärken igång rejält och jag började blöda väldigt mycket mer. Så i torsdags och fredags hade jag rejäl blödning, sen avtog den.

Nu till mitt bekymmer: jag är rädd att det kan ha varit spottings (har aldrig haft innan). Och att vi isåfall ska ha börjat med sprutorna för tidigt. Alltså dagen innan mensdag 1.

Tänkte inte alls på det innan, då jag aldrig har haft spottings. Men efter en vaken natt med googlande och grubblande sitter jag här med en stor klump i magen och är superrädd att det ska ha blivit fel.

Har försökt ringa dit vi går hela morgonen, men får endast till svar att det är många som ringer just nu, och att jag ska försöka senare.

Är det någon som vet vad som händer OM man börjar med sprutan för tidigt? Jag bryter ihop av nervositet här hemma

• Svar på tråden HjÄLP, FEL MED SPRUTOR
  • Mollan79

Till mig har dom sagt att jag ska börja med sprutorna 2:a mensdagen. Den 1:a räknas när man blöder färskt rött blod.
    För mig blir mensen annorlunda när jag tar sprutorna, lite oregelbunden och kortare. Har du ingen mail-adress till kliniken? Jag brukar maila att dom ska höra av sig till mig.
    Lycka till och hoppas att det löser sig, kram

• JOLI
    Mollan79 skrev 2016-02-15 10:34:35 följande:

Till mig har dom sagt att jag ska börja med sprutorna 2:a mensdagen. Den 1:a räknas när man blöder färskt rött blod.

För mig blir mensen annorlunda när jag tar sprutorna, lite oregelbunden och kortare. Har du ingen mail-adress till kliniken? Jag brukar maila att dom ska höra av sig till mig.

Lycka till och hoppas att det löser sig, kram

Ja jag skulle också börjat på andra mensdagen, men min mens har varit väldigt märklig så jag vet faktiskt inte vilken dag som var den första. Jag får alltid mensvärk första dagen, en extrem jäkla mensvärk, den håller i sig i cirka ett dygn, sen släpper den.

I tisdags fick jag ont i magen, men inte alls så ont som jag brukar. Och då började jag också blöda, det var inte mycket, men den var ihållande. Så det blödde alltså hela tiden. Så i onsdags kväll började jag med sprutorna.

Men sen i torsdags morse så kom den mensvärken jag kände igen, den där extrema. Och då blev det näst intill som en öppen kran, blödde massor. Det gjorde jag i torsdags och fredags. Sedan avtog det, och jag har blött lite smått då och då sedan i lördags och söndags. Nu idag kom det mer blod igen. Jättemärkligt. Är så jäkla nojig.

Ska försöka leta upp en mejladress. Tack för tipset!
  • Pimpinellan

Mensen brukar bli konstig så fort man börjat med sprutorna. Den kan hålla på längre och bete sig annorlunda.

• JOLI
    Pimpinellan skrev 2016-02-15 17:46:34 följande:

Mensen brukar bli konstig så fort man börjat med sprutorna. Den kan hålla på längre och bete sig annorlunda.

Jag fick äntligen fatt i RMC, och de sa dom också! Det var nog inget att oroa sig över. Skulle det vara något så märker vi det på ultraljud på onsdag. Tack snälla för svaret! Tusan vad nojig man kan bli
  • Pimpinellan
    JOLI skrev 2016-02-15 20:33:19 följande:
    Jag fick äntligen fatt i RMC, och de sa dom också! Det var nog inget att oroa sig över. Skulle det vara något så märker vi det på ultraljud på onsdag. Tack snälla för svaret! Tusan vad nojig man kan bli
    Lugn du, det blir mer saker att noja över. Flört  Men det mesta är inget att noja över för det är normalt, men är det första gången man gör IVF så vet man ju helt enkelt inte. Lycka till nu! {#emotions_dlg.flower}
  • JOLI
    Pimpinellan skrev 2016-02-15 20:35:35 följande:

Lugn du, det blir mer saker att noja över.   Men det mesta är inget att noja över för det är normalt, men är det första gången man gör IVF så vet man ju helt enkelt inte. Lycka till nu!

Ja jo, detta är inte vårt första försök. Men jag upplevde inte alls min mens såhär under tidigare försök. Därför blev jag väldigt osäker. Tack så mycket ?
  • Pimpinellan
    JOLI skrev 2016-02-15 22:42:17 följande:
    Ja jo, detta är inte vårt första försök. Men jag upplevde inte alls min mens såhär under tidigare försök. Därför blev jag väldigt osäker. Tack så mycket ?
    Då kan man noja för att det inte är som första gången, men det går aldrig jämföra. Antal sprutdagar, antal VUL, antal äggblåsor, antal ägg, antal befruktade och ev. ET kan variera mellan varje gång. Förutom hur man blöder, hur man mår, vad man känner där nere. Man kan bara hoppas! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden HjÄLP, FEL MED SPRUTOR