• Guba

Semester - lägenhet eller hotellrum?

Vi funderar på att ta vår 11månaders på semester till Kanarieöarna men funderar på vilket som skulle vara bäst att boka, hotellrum eller lägenhet.

Lägenhet är ju bra dåman kan laga och förvara mat till bebisen smidigt, men man måste även fixa mat till sig själv eller gå ut och äta.

Hotellrum verkar mer avkopplande för oss vuxna då vi skulle välja all inclusive och slippa allt bekymmer. Däremot blir det ju knepigare med att värma, tillreda och förvara lillans mat.

Hmmm, vad har ni för erfarenheter?

• Svar på tråden Semester - lägenhet eller hotellrum?
  • AnkiC

Vi hade en lägenhetsrum på vårt hotell och hade halvpension. Åt betald frukost och middag på hotellet men lunchen ute. Då är man ju ändå iväg på grejer. Kunde värma välling, burkmat eller koka pasta till minstingen på rummet när det passade. Det var perfekt.

• AnkiC

Så ni kan ju ha både all inclusive och lägenhetsrum om ni vill.

• Guba

Ja det vore ju faktiskt perfekt! Såg inte det som alternativ när jag gjorde en första sökning men det kanske är något man kan välja till när man går vidare.

• pigglet

Vad är det för mat ni känner att ni behöver fixa på rummet? Jag tror vattenkokare finns på de flesta rum, annars kan man ta med en sådan.

I övrigt älskar vi vår mattermos! Den fyller man med kokande vatten på hotellrummet och när det är matdags ploppar man ner en barnmatsburk i 5 minuter. Klart.
    Vi använder mattermosarna flitigt även nu, med alla barn i skolåldern. De är perfekta!

• Duckan

Vi har alltid föredragit lgh med pentry. Enkelt att göra frukost och mat till barnet. All inc är inte vår grej, men gillar man det så är det såklart ett bra alternativ.

• modsey

Men du kan ju välja både och. Dvs lägenhet men med halv eller helpension.

• Guba

Vår bebis vägrar burkmat. Verkar tycka det är äckligt. Jag har hittat en endaste burk som hon gillar, men kan ju inte ha samma mat lunch & middag varje dag. Med andra ord måste jag laga mat själv och är tveksam på hur länge hemlagad mat håller sig om jag skulle försöka ta med lite.

Visste inte att man kunde ha hel- halvpension m lägenhet. Måste kolla upp detta.

• Duckan
    Med andra ord måste jag laga mat själv och är tveksam på hur länge hemlagad mat håller sig om jag skulle försöka ta med lite.

Men du handlar ju sånt där nere och lagar. Inte släpa med sig hemifrån.
  • pigglet
    Guba skrev 2016-02-11 20:00:56 följande:

Vår bebis vägrar burkmat. Verkar tycka det är äckligt. Jag har hittat en endaste burk som hon gillar, men kan ju inte ha samma mat lunch & middag varje dag. Med andra ord måste jag laga mat själv och är tveksam på hur länge hemlagad mat håller sig om jag skulle försöka ta med lite.

Visste inte att man kunde ha hel- halvpension m lägenhet. Måste kolla upp detta.

Men då går det säkert hitta mat på buffén på allinclusive som hon äter? Hon kommer vara 1 år när ni åker?
  • Välling

Vi har bott både i lägenhet (3 rok, etage) och hotellrum (typ 20 kvm) med oss, tidigare 2 numera 3 barn. All invlusive varje gång. Kommer definitivt titta efter lägenhetsalternativ igen. Otroligt mycket mer plats, hade möjlighet att koka kaffe, ha egen kyl med snacks osv. Mycket trevligt ????

• Guba
    Duckan skrev 2016-02-12 08:45:41 följande:

Med andra ord måste jag laga mat själv och är tveksam på hur länge hemlagad mat håller sig om jag skulle försöka ta med lite.

Men du handlar ju sånt där nere och lagar. Inte släpa med sig hemifrån.

Precis. Därav min undran om att bo i lägenhet vore det bästa alternativet.
  • Guba
    pigglet skrev 2016-02-12 10:04:01 följande:
    Men då går det säkert hitta mat på buffén på allinclusive som hon äter? Hon kommer vara 1 år när ni åker?
    Hon kommer vara 11 mån när vi åker. Hon är inte världens hejare på att äta mat som inte är finfördelad ännu. Förutom bröd i alla dess former.
  • Duckan

Hon kommer vara 11 mån när vi åker. Hon är inte världens hejare på att äta mat som inte är finfördelad ännu. Förutom bröd i alla dess former.

Finfördela kan man ju hjälpa till med och jag vet inte hur stora krav ni har på maten ni ger henne, men vi har alltid tyckt att det är bra kunna koka pasta och kirr nån korv så ongen får i sig något i alla fall. Vår dotter drack välling så det blev det också mer av utomlands i den åldern.

Svar på tråden Semester - lägenhet eller hotellrum?