• anomym127273

Tappar ögonfransar och ögonbryn HJÄLP!!!!!

Hur många ögonfransar är det normalt att tappa om man drar försiktigt i de? Nyss fick jag loss 4 stycken på mitt ena öga och samma sak igår :( Även ögonbrynen tappar jag hårstårn från om jag bara drar jätte försiktigt. Ska det vara så? Blir jätte orolig för har fått små glipor i iögonfransarna :( 

• Svar på tråden Tappar ögonfransar och ögonbryn HJÄLP!!!!!
  • PrincessSanna

Så fick jag när jag stressade för mycket och åt för dåligt. Även håret på huvudet tappade jag mer än vanligt. Fick börja äta vitaminer, äter nu priorin för håret, krom, magnesium, omega3 och dricker blutsaft. Nu är det mycket bättre.

Du har inte använt dig av nått serum till ögonbryrn och fransar?

Och du är inte gravid eller nyförlöst?

Isåfall är det mest troligt att du behöver varva ner och ta hand om dig själv ??

• glutten

Visst kan det vara symtom på stress och/eller näringsbrist, så det kan du ju se över. Jag har dock perioder då jag tappar mycket ögonfransar/bryn (4 fransar på ett öga vid samma tillfälle är inte ovanligt), men det har aldrig blivit luckor av det.

• Fia 28
    glutten skrev 2016-02-09 11:57:18 följande:

Visst kan det vara symtom på stress och/eller näringsbrist, så det kan du ju se över. Jag har dock perioder då jag tappar mycket ögonfransar/bryn (4 fransar på ett öga vid samma tillfälle är inte ovanligt), men det har aldrig blivit luckor av det.

Samma här. Jag är mitt i en sån period just nu, och kan lätt få bort ett flertal om jag drar i dem. Men de växer ju ut igen efter en tid. 
  • SamiB1234

Hej!'
    Nu  är det över ett år se dan jag började tappa ögonfransar. Gick väldigt fort. Har enstaka kvar. De sitter liksom i grupper. Har inte förändrats. Jag har inte bytt preparat eller någonting. Försökt med ricinolja men  ingen förbättring. Ser inte klokt ut. Har ni något förslag?

Mvh Birgitta

• Fanclub

Att tappa just ögonbryn, speciellt "svansen", är ett av de vanligaste symptomen på underskott av sköldkörtelshormon.

Svar på tråden Tappar ögonfransar och ögonbryn HJÄLP!!!!!