• IVFare

Hjälp - IVF frågor

Hej,
    Jag och min sambo påbörjade vår IVF resa i december. Äggplock, åtta befruktade ägg som odlades till blastocyster. Vi fick tillbaka ett och så blev det tre till frysen. 
    Tyvärr så blev det ingen graviditet då och vi ville då gå vidare med frozen embryo transfer (FET) så snart som möjligt. Denna månad var tanken att vi skulle göra FET i stimulerad cykel. Har ätit Letrozole dag 3-7 för att stimulera egen ägglossning. Idag på cykeldag 16 gjorde vi ultraljud. Det fanns flera äggblåsor men ingen var större än 5 mm. Rynkar på näsan
    Sitter nu och väntar samtal från IVF kliniken för någon typ av besked om vad som händer nu. Trodde ju att äggblåsorna skulle vara i ganska bra storlek nu och nära ägglossning för då skulle vi 6 dagar efter ägglossning tillbaka för återföring av det frysta embryot. Någon som har några liknande erfarenheter som vet vad som kan tänkas hända nu? 

Detta tog luften ur mig. Blev så besviken på min kropp!

• Svar på tråden Hjälp - IVF frågor
  • Pimpinellan

Man behöver ju inte ha haft äl alls för att göra FET. Jag har gjort stimulerad FET 4 ggr och tagit bort min egen äl innan. Det enda som är måsten är att slemhinnan är tjock och treskiktad. Skiter det sig nu be om Progynon nästa gång-då är du garanterad FET.

• IVFare

Tack för svar!! 

Vad konstigt, jag fick höra att man måste få ÄL för att hormonerna ska komma upp i rätt nivå för FET. 
    Efter samtal med kliniken så har vi bokat in ett nytt UL på måndag nästa vecka så får vi hoppas att blåsorna har växt som bara den fram tills dess. Annars pratade man om att vi kanske får köra sprutor nästa cykel. Jag hoppas i så fall att vi får påskynda nästa cykel genom att tvinga fram mensen med medicin. Jag har ibland ganska långa cykler så jag vill verkligen inte behöva vänta. 

• IVFare

Slemhinnan var för övrigt jättefin och treskiktad. Jag tänkte att man kanske bara kan ta typ en Ovitrelle-spruta så äggen släpper trots att de är små och så funkar det ändå eftersom äggen inte ska användas men det gick inte sa man på kliniken.

• Pimpinellan

Jag tar alltid äl-spruta fast jag inte har några äggblåsor alls. Vanlig metod efter Progynon och så måste man ta progesteron också. Äggen är ju inte inblandade i FET så varför envisas de med dom? Sprutor är ju också överkurs. Bara hoppas de växt på sig då!  {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Hjälp - IVF frågor