Florida, badort?
Vi funderar på att åka till Florida i December. Vi ska åka dels till Orlando och dels till någon badort. Men vilken badort ska man välja? Och till vilken flygplats ska man flyga?
Vi funderar på att åka till Florida i December. Vi ska åka dels till Orlando och dels till någon badort. Men vilken badort ska man välja? Och till vilken flygplats ska man flyga?
Helt klart flyga till Orlando flygplats och hem från tex Miami.
Pompano beach är jätte fint och väldigt barn vänligt.
Fort Lauderdale har jag varit i. Förvisso utan barn, men skulle lätt kunna åka dit med dottern.
Om man vill ha ett lugnare tempo och ljuvliga stränder kan jag varmt rekommendera stränderna utanför Tampa. Tex Treasure Island är ett underbart ställe om man har barn med sig. Vi kommer aldrig sluta åka dit. ????
Jag skulle satsa på västkusten, finare stränder än tex Fort Lauderdale - vi har bl.a bott i Fort Myers Beach och därifrån kan ni göra utflykter, Sanibel island är mycket fint (men dyrt att på bo). Även vid Tampa är det fint, men ju längre norrut, desstu kallare och december kan ju vara lite opålitligt även i Florida.
kolla vilka flygplatser ni får bäst pris från, oftast är det billigast att flyg in och ut från samma flygplats, samma sak med hyrbil - brukar bli dyrare om man vill hämta på ett ställe och lämna på ett annat.