• klottertrops

Behöver alla tips/råd/hjälp nu!!

Hej! (Om ni inte orkar läsa hela texten, scrolla ner för en kort liten sammanfattning)

Jag är en kille på 15 bast, har lagt ut lite flera trådar ang. detta här på forumet men nu vill jag verkligen få ALL hjälp jag kan få. Jag är inte snygg. Jag är inte döh ful. Kanske en 5 (skala 1-10) Jag vill bli snygg. Mina ögon typ förstår allt :( När jag tar bort ögonen från bilderna blir det så snyggt så jag är stolt över de! Jag har mörka ringar under ögonen och vill gärna få bort dem! Sedan har jag fräknar också, dock inte mycket. Får höra ständigt att jag är ful och jag känner mig mindre värd! Jag har inget självförtroende men med ett något snyggare utseende skulle höja det spektakulärt mycket! :) Jag tror på det här! :) Så alla tips på hur man kan bli någon nyans finare och sötare! 

Sammanfattning: Söker skönhetstips från A-Ö, allt är välkommet :) 

Observera felstavning då jag skrev detta snabbt och sket fullständigt i att läsa igenom! :) 

Om ni har också varit fula men blivit snygga, vill jag gärna höra hur ni gjorde. :) 

Tack!!!

• Svar på tråden Behöver alla tips/råd/hjälp nu!!
  • Flisan79

En bild skulle hjälpa. Du kan ju ta så man bara ser ögonen om du inte vill visa hela dig.

• klottertrops
    Flisan79 skrev 2016-02-07 14:41:36 följande:

En bild skulle hjälpa. Du kan ju ta så man bara ser ögonen om du inte vill visa hela dig.

Förlåt, men jag vill inte de hehe. :) Har ganska fina mörka bruna ögon, förlåt om jag fick er att tror det. Ber om ursäkt! Dem är fina, men runt om.. :/
  • Carambolan

Gå in i en sminkaffär med bredare sortiment så kan de hjälpa dig att hitta bra produkter som hjälper dig med det du vill. Mörka ringar under ögonen kan du lätt trolla bort. Många män använder neutralt smink som inte ser sminkat ut :)

• klottertrops

Vill inte endast ha hjälp med ögonen, har också fräknar som jag vill dölja lite. Nåt kostnadsfritt? :)

• Carambolan

Kostnadsfritt? Du menar knasiga huskurer? Nä, en BRA foundation/concealer är vad du behöver om du vill dölja mörka ringar och fräknar.

• Brunhilde

Mörka ringar kan bero på en mängd olika saker. Ljus tunn hud gör så att det ser värre ut än vad det egentligen är. Drick mycket vatten (eller rimligt mycket).
    Om du sover ordentligt och inte lider av stress, kan du ha järnbrist, behöva mer vitaminer (B, C och K). Rökning och överdrivet sockerintag kan bidra till ringarna under ögonen.

• Flisan79
    klottertrops skrev 2016-02-07 14:43:07 följande:
    Förlåt, men jag vill inte de hehe. :) Har ganska fina mörka bruna ögon, förlåt om jag fick er att tror det. Ber om ursäkt! Dem är fina, men runt om.. :/
    Jag menar givetvis inte exakt bara själva ögonen utan även så man ser det du tycker är "fel"

Fräknar är för det mesta charmigt. Har svårt att tro att fräknarna gör dig ful.

Mörka ringar under ögonen kan sminkas över (diskret så att ingen ser att du har smink) eller i värsta fall fixas kirurgiskt när du är lite äldre. Kan räcka med fillers.
Svar på tråden Behöver alla tips/råd/hjälp nu!!