• Yasmine123

SJUUUKT DYR TULLAVGIFT? Kan jag ångra köpet och slippa betala?

Hej, jag beställde något från USA, och fick mail igår att varan skickats. Idag får jag ett meddelande om att jag ska betala en 4 siffrig summa i tullavgift! Blev väl yr och började kallsvettas! Har ju kämpat i några dagar för att genomföra det sjukt komplicerade köpet som var ganska billig i jämförelse med ett svenskt pris. Jag är en sjukt fattig student och trodde att tullavgiften kommer att vara betydligt mindre. 

Så nu undrar jag om jag kan ångra köpet och slippa betala?

OBS: jag vill helst inte att vi diskuterar hur otroligt dum jag är. Det har jag väl inte missat efter den katastrofala situationen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 19:04
    OBS: Jag menar momsavgift, inte tullavgift

• Svar på tråden SJUUUKT DYR TULLAVGIFT? Kan jag ångra köpet och slippa betala?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Det beror nog på villkoren vid köpet. Du borde inte behöva betala moms om köpet går tillbaka men det gäller ju att säljaren accepterar det också.

Mitt förslag är att kolla upp det imorgon, kolla med tullen och med säljaren vad som gäller.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Purplecat12

Vad kostade varan? Är det säkert att tullavgiften är rätt?

• Aniiee

Handlar man från USA så åker man på  moms. Seriösa företag täcker upp för det genom att visa momsen (VAT) tillsammans med fraktavgiften och tar betalt för den på en gång.

Seriösa företag tar även tillbaka outlösta varor och begär bara fraktavgiften fram och tillbaka (eller inte alls).

Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Nyfikna72

Det låter ju nästan som att avgifterna är större än vad varan kostade? Vad kostade varan och vad trodde du tull ochbdet skulle kosta då?

• Milla 23