• klottertrops

Jag ska bevisa att jag kan.

Hej alla vänner

Jag är en grabb på 15 år som ser inte direkt snygg ut. Jag får höra att jag är ful iaf nåt tillfälle varje dag. Jag vill bevisa att jag kan bli snygg. Så, jag vädjar till hjälp till er som läser detta, tips & sanna svar om utseende vill jag ha! Vill även veta om de är kört för mig.. Aja, skriv ner allt ni kan och vet hur man blir något finare. Tack :)

• Svar på tråden Jag ska bevisa att jag kan.
  • Stårschan

Tråkigt att höra att folk i din omgivning mobbar dig, men bra att du inte tänker låta dig tryckas ner. Det utseende man är född med kan man tyvärr inte göra alltför mycket åt, men se till att hålla dig ren, väldoftande och välvårdad. Sen skulle jag vilja tipsa om att satsa på det inre. Finns det något du har talang för så att du kan bli riktigt bra på det? Duktiga musiker och dansare är till exempel otroligt attraktiva oberoende av fysiskt utseende. För att inte tala om bra skådespelare. Ta bara Benedict Cumberbatch till exempel. Han är inte direkt vad man brukar klassa som klassiskt bildskön, men hyllas nu av horder av fangirls som otroligt sexig ändå - pga hans talang.

Men det handfasta tipset är att satsa på den inre skönheten, med kunnande och självsäkerhet. Går du i nian, så se detta som ett sista jobbigt halvår innan du börjar gymnasiet och kan välja att komma bort från de elaka typer du har omkring dig idag.

• Påven Johanna

Det är inte kört för dig. Det är en begränsad tid under ungdomen som utseendet lirar huvudrollen. Det är också så att det ofta finns en osäkerhet hos både killar och tjejer som gör att de inte tillåter sig att tänka och känna efter eget huvud utan i stället inte vågar så mycket annat än att dela andras uppfattning om vilka killar och tjejer det är som anses vara snygga. Det är så populära klickar uppstår, men det är inte så det är. 

Bland dem som säger att "Ludvig" är snyggast finns det i själva verket många som egentligen tycker mest om "Emil", "Carl", Gustaf" och så vidare. Det är bara det att det tar några eller något år till innan de törs ta klivet ur gruppen och stå för att de tycker så. Så oavsett hur missnöjd du själv än skulle vara med ditt utseende så kan jag garantera att det redan nu finns tjejer som är tilltalade av hur du ser ut, hur du för dig och hur du är. Och de kommer bara att bli fler genom livet. 

Till dem som yttrar sig om att du skulle vara ful tycker jag att du ska säga att det inte spelar dig någon roll att de tycker så. Det är ju uppenbart att de saknar både smak och uppfostran. Låt dig inte såras av något så fjantigt som att de försöker komma åt dig genom att kritisera ditt utseende, se till att du seglar om dem senare i livet i stället. 

Det brukar nämligen inte bli så mycket av högstadie-Casanovorna. 

Svar på tråden Jag ska bevisa att jag kan.