37+ återföring 2 embryon - utfall?
Hej,
Jag är 38 år nyss fyllda. Har en son på 4 år (spontan graviditet) och en son på snart 16 månader (första IVF-försöket). Hade då AMH 0,40 dvs lågt. Var då 36 år. Aldrig fått till frysen.
Gjorde en IVF-behandling i november och fick tillbaka ett 2-dagars 4-cellist "toppembryo".
Äggplock igår, 9 blåsor, 5 ägg och idag 3 normalt befruktade. Carlanderska lyfte frågan hur vi ställde oss till att få tillbaka 2 embryon om det finns möjlighet till det (det kan ju så klart bli så att bara ett eller inga delar sig vidare) och om vi Bore öppna för en tvillinggraviditet. I och med att jag har två fullgångna graviditeter bakom mig och inga komplikationer i samband med graviditet, så bedömdes jag som att jag medicinskt skulle klara det.
Min fråga till er som är 37 år och över med nedsatt äggstocksreserv, hur många av er fick 2 st embryon tillbaka och hur många fick barn? Hur många av er fick dessutom tvillingar och i så fall vilken kvalitet bedömdes embryona ni fick tillbaka ha? Var det 2-, 3-, eller 5-dagars och hur många celler och eventuell fragmentering hade de?
Hur upplevde ni en eventuell tvillinggraviditet? Gick det bra eller sämre? Föddes de enligt vad som är normalt för tvillinggraviditeter (genomsnitt vecka 36?)?
Tacksam för lite infallsvinklar och erfarenheter!
Allt gott!