SAMBOLAGEN!? - Blir jag av med min bostadsrätt nu???
Så här:
Jag och min flickvän har bott ihop i min bostadsrätt i snart 2 år. Jag köpte den långt innan hon flyttade in så den är helt betald och så, jag har inga lån på den alls.
Jag har ett barn sedan innan och det har hon också. Så vi har ett barn var.
Det har börjat strula i förhållandet och jag orkar inte längre. Jag funderar starkt på att göra slut.
MEN!
Jag har ett arbete där jag tjänar helt okej men inga jättesummor. Jag får ut ungefär 23k i månaden. Min flickvän har sedan en tid tillbaka inget jobb. Ingen av oss har några poäng i någon hyresförening. Jag har ett litet belopp sparat, hennes sparkonto är på noll och ingenting.
Hon har inte betalat något i lägenheten förutom möblerna i hennes barns rum och kanske några glas och nån tavla och så. Men alltså ingen färg, tapeter, golv, kyl, tvättmaskin, ja ni fattar.
Jag har Googlat lite på detta och har nu fått panik! Jag har ju ett jobb och lite sparat, hon har inget. Vi båda har ett varsitt barn sedan innan. - VEM av oss har rätt till MIN bostadsrätt? - Jag som köpt den och betalat allt på den, eller hon som har svårast att få tag på ett annat boende???
Snälla hjälp! Vi har inte skrivit papper på nånting alls. Vad säger SAMBOLAGEN?