• star67

skicka present till USA

Hur går det till att skicka present till USA? Jag har köpt en philips laser hårborttagning ca ordpris 4000 kr vill skicka den till min syster, men undrar om jag kommer betala något tull eller något? kommer några andra avgifter till mig eller henne förutom frakt?

• Svar på tråden skicka present till USA
  • star67

OK du menar att det är en chansning? jag har fått också några nånger grjer från usa i Sverige men aldrig råkat för tull. men vet inte hur extrem noga dem är!

• Nyfikna72

Bortsett från frakten, du har koll på att de har 110v spänning i uttagen där? Tänkte mest på om det är nån nätdriven pjäs........

• TillFlorida

Det är 110 Volt spänning i USA. Vissa prylar klarar både 110 och 230 Volt, men det är bäst att kolla det.

• Passionsfrukt

Jag har skickat massor med saker till USA. Nu bor jag ju i Finland men jag kan tänka mig att det är ungefär likadant på posten här och i Sverige. Jag måste alltid fylla i en deklarationslapp om innehållet och ange summa. Jag kryssar alltid i att det är en gåva, och så anger jag alltid summan som 5-10 euro (vilket naturligtvis är en lögn, men det är för att undvika att mottagaren hamnar att betala skatt/tull/whatever). Det är inte svårare än så (bara jävligt dyrt).

Däremot frågar postpersonalen mig alltid om paketet innehåller laddare eller batterier, för sånt får man inte skicka utomlands, det kommer att fastna redan i utlandsterminalen i hemlandet.

• star67
    Passionsfrukt skrev 2016-02-03 20:24:32 följande:

Däremot frågar postpersonalen mig alltid om paketet innehåller laddare eller batterier, för sånt får man inte skicka utomlands, det kommer att fastna redan i utlandsterminalen i hemlandet.
    Aha hon hade skickat mig iphone med laddare!! men dåman får inte ta risken då. får skicka med någon iställit då.

annars den fungerar där bara om man köper till en Eu adapter.
Svar på tråden skicka present till USA