• Bussförare

Polisanmäld för misshandel

Jag har slagit ner en kvinna i augusti 2013 sent på kvällen. Det fanns inga vittnen. Hon har uppsökt akuten och fick sina skador dokumenterade, men det går inte att bevisa att det var jag som är skyldig. Trots det blev jag polisanmäld och förhördes förra veckan. Jag nekar allt, men är fortfarande misstänkt. Är det lagligt av polisen att göra så? De får ju inte sätta dit oskyldiga. Ärendet måste läggas ner på en gång om de inte går att bevisa.

• Svar på tråden Polisanmäld för misshandel
  • Kjell2
    Bussförare skrev 2016-02-01 09:22:05 följande:

Jag har slagit ner en kvinna i augusti 2013 sent på kvällen. Det fanns inga vittnen. Hon har uppsökt akuten och fick sina skador dokumenterade, men det går inte att bevisa att det var jag som är skyldig. Trots det blev jag polisanmäld och förhördes förra veckan. Jag nekar allt, men är fortfarande misstänkt. Är det lagligt av polisen att göra så? De får ju inte sätta dit oskyldiga. Ärendet måste läggas ner på en gång om de inte går att bevisa.

Ja, det är lagligt för polisen att hålla förhör med dig om du är misstänkt för ett brott. Du kan även efter åklagarbeslut anhållas.

Polis och åklagare utreder brottet och om de har tillräckligt väcker de åtal och försöker får dig dömd i domstol. Finns det inte tillräckligt med bevis läggs åtalet ned.

Allt det här kan din försvarsadvokat förklara för dig.

• mammamattefru

Haha, du har precis gjort ett officiellt erkännande..

Kunde ju skrivit i rubriken "du får inte vara polis" minst iallafall..

• Stårschan

Varför är du så ryggradslös att du nekar i förhör trots att du vet att du är skyldig? Vem tror du att du är egentligen?

• sportpappa
    Bussförare skrev 2016-02-01 09:22:05 följande:

De får ju inte sätta dit oskyldiga.

Fast du är ju skyldig så då får sätta dit dig
    Tyvärr så kan ju bevisningen vara bristfällig, men du får vänta och se vad som händer.
  • Bussförare
    Stårschan skrev 2016-02-01 09:41:37 följande:

Varför är du så ryggradslös att du nekar i förhör trots att du vet att du är skyldig?

Jag tycker jag gjorde rätt och vill inte bli straffad. Därför nekar jag allting.
  • Thotis90
    Bussförare skrev 2016-02-01 18:54:29 följande:
    Jag tycker jag gjorde rätt och vill inte bli straffad. Därför nekar jag allting.
    Det har ingen betydelse huruvida du anser att du gjorde rätt eller ej. Du bröt mot lagen och bör därmed straffas för det. 
    Livet med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • Nyfikna72

Bäst är ju sanningen, anser du att det var befogat så är det ju bara säga det. Det kan ju lika gärna vara så att hon slogs lika mycket och då blir det ju bara ord mot ord. Att neka totalt ser ju bara konstigt ut.

Svar på tråden Polisanmäld för misshandel