• Zoe A

Återföring av blastocyst

Hej! Är det något man ska tänka på inför återföring av blastocyst? Tänkte gå på zonterapi/massage dagen innan, är det bra eller kanske mindre bra?

• Svar på tråden Återföring av blastocyst
  • malre
    Tussebus skrev 2016-02-03 18:35:25 följande:

Hej! Hoppar i här. Är på Rd 7 efter återföring av fem-dagars. BIM var igår men har inga symtom. Td på tisdag.

Hej

Hur har det gått för dig?
  • stajlish
    malre skrev 2016-02-08 13:30:06 följande:
    Det verkar som om min äl inte kommer komma den här månaden heller...Bläää

Hur gör de en stimiulerad FET?
    Hur går de för dig?
  • malre
    stajlish skrev 2016-02-16 21:34:57 följande:
    Hur går de för dig?
    Blir FET nu i veckan, äntligen!
  • stajlish
    malre skrev 2016-02-17 07:44:22 följande:
    Härligt! Lycka till!
  • Cyanea
    malre skrev 2016-02-08 13:30:06 följande:
    Det verkar som om min äl inte kommer komma den här månaden heller...Bläää

Hur gör de en stimiulerad FET?
    Man använder t.ex. Suprecur för att först nedreglera, sen tar man en tablett som heter Progynon för att bygga upp en slemhinna. Några dagar innan embryot sätts tillbaka (så många dagar som embryot är odlat) tar man progesteron. Man behöver alltså ingen ägglossning, slemhinnan byggs upp ändå och progesteronet tillsätts :) 
    Vad underbart att höra - stort lycka till!!! Jag håller tummarna :D 
  • malre
    Cyanea skrev 2016-02-24 11:26:35 följande:
    Man använder t.ex. Suprecur för att först nedreglera, sen tar man en tablett som heter Progynon för att bygga upp en slemhinna. Några dagar innan embryot sätts tillbaka (så många dagar som embryot är odlat) tar man progesteron. Man behöver alltså ingen ägglossning, slemhinnan byggs upp ändå och progesteronet tillsätts :) 
    Vad underbart att höra - stort lycka till!!! Jag håller tummarna :D 
    Hur har det gått med dig?  länge sen man såg dig här så att säga.
    Jag gjorde FET förra veckan, men idag kom det lite blod. Antar det är kört den här gången också :(
  • Cyanea
    malre skrev 2016-02-24 11:34:51 följande:
    Hur har det gått med dig?  länge sen man såg dig här så att säga.
    Jag gjorde FET förra veckan, men idag kom det lite blod. Antar det är kört den här gången också :(
    Det har gått bra, tack :) Jag blev igångsatt den 7:e och dottern föddes den 9:e <3 Det blev en lite besvärlig förlossning så det tog ett tag att återhämta mig så jag har varit borta ett tag, men nu är allt toppen :D Det var kärlek vid första ögonkastet. Dottern är helt magisk och jag är så lycklig som ÄNTLIGEN fått henne. Jag önskar att alla som behöver genomgå det vi gör/gjort kunde veta med säkerhet att det är den här belöningen man får i slutänden. 

Svårt att säga tyvärr :( Om det är till någon tröst har jag blött två av fyra återföringar. Båda gångerna jag blödde plussade jag, första gången blev det missfall (tidigt), andra gången blev det vårt lilla mirakel. Man kan blöda av så många anledningar, och många av dem är inget direkt negativt för embryot. Blöder du mycket? 
  • malre

Ett stort grattis till dig, jag kan tänka mig stt du är helt kär. Hopas du har repat dig efter förlossningen.

Jag blödde lite i morse men sen inget mer. Har bim imon eller fredag. Ja ja det är väl bara att vänta och se hur det utvecklas. Men känns som om mensen är på gång

• Cyanea
    malre skrev 2016-02-24 14:42:28 följande:

Ett stort grattis till dig, jag kan tänka mig stt du är helt kär. Hopas du har repat dig efter förlossningen.

Jag blödde lite i morse men sen inget mer. Har bim imon eller fredag. Ja ja det är väl bara att vänta och se hur det utvecklas. Men känns som om mensen är på gång

Tack så mycket <3

Jag håller tummarna för att allt går bra. Menskänsla är inget direkt tecken på varken att det gått bra eller dåligt. Ofta känns det så även när det gått vägen. Det är vanligt med fullskalig mensvärk också. Men jag ska inte pracka på dig hopp om det inte är vad du vill ha. Personligen ville jag inte ha pepp de sista gångerna vi gjorde återföranden, så jag förstår helt och fullt om du skulle känna så. 

När är TD? 
  • malre

TD är den 2/3. Men mensen borde komma innan. Tack du är omtänksam :) det är ok att peppa men jag har nog gett upp hoppet för den här gången

• Cyanea
    malre skrev 2016-02-24 21:41:44 följande:

TD är den 2/3. Men mensen borde komma innan. Tack du är omtänksam :) det är ok att peppa men jag har nog gett upp hoppet för den här gången

Segt att det är några dagar kvar till dess :( Jag kommer hålla tummarna för dig. Hoppas verkligen att detta går vägen <3
  • malre
    Cyanea skrev 2016-02-26 10:05:22 följande:
    Segt att det är några dagar kvar till dess :( Jag kommer hålla tummarna för dig. Hoppas verkligen att detta går vägen <3
    Tack, men det blev inget. Mensen är här och testet är negativt (testade på RD 8). Får ställa in mig på en ny omgång med sprutor och äp...
Svar på tråden Återföring av blastocyst