Måste vi ersätta skolan för termosarna?
Hej på er!
Jag behöver lite rådgivning kring en dispyt som har uppstått mellan oss klassföräldrar och skolan, eller snarare skolans kökspersonal.
Vi anordnade lucia i skolans matsal förra året för att samla in pengar till barnens klasskassa. Vi hade blivit tillsagda att vi inte fick använda skolans utrustning men vid något tillfälle blev det panik och vi var tvungna att låna tre av skolans termosar för att servera kaffe.
Dagen efter fick vi veta att termosarna inte längre gick att använda. De brukar servera varm choklad i dom och av någon anledning gick det inte att diska ur dom noggrant och sen använda dom som vanligt. Nya termosar var tvungna att köpas in. Vi protesterade mot detta eftersom det verkade helt orimligt.
Nu har skolan ändå köpt in tre nya termosar á 400 kr st och menar att vi ska bekosta dom. Vad de har gjort av de tre gamla, helt funktionsdugliga termosarna vet jag inte.
Är det här rimligt? Har de någon som helst rätt att kräva dessa pengar? Ska vi ta 1200 kr från barnens klasskassa för att dom inte kan diska ur tre termosar? Jag är fruktansvärt upprörd över det här och behöver veta vad som gäller rent juridiskt.
Kan någon hjälpa mig blir jag oerhört tacksam.
/ARG klassförälder