• Topcom

vart är mjölken?!

Med mina första två barn började det produceras mjölk i brösten redan runt vecka 20-25. Nu är jag gravid med mitt tredje barn och snart i vecka 31, och inte fasen kommer det minsta tillstymmelse till mjölk när jag trycker.. Skönt är det att slippa när jag inte har något barn att amma just nu, men jag börjar bli orolig att det inte kommer komma igång som det ska tills bebisen kommer. Ska jag stimulera lite för att försöka få igång mjölkproduktionen? Eller ska jag avvakta? Hur gjorde ni andra, när fick ni mjölk i brösten?

Ha det fint!

• Svar på tråden vart är mjölken?!
  • LillaJag06

Tror inte att du behöver oroa dig. Mjölken lär komma snart eller vid förlossningen.
    Med första barnet fick jag mjölk någon gång i andra trimestern, tror att det var i v.20 men med andra fick sonen suga ordentligt vid förlossningen + att Jah fick pumpa. Mjölken kom på dag 2. Innan dess var det inte så mycket men tillräckligt så han kunde bli mätt.

Orka dig inte!

• Topcom
    LillaJag06 skrev 2016-01-27 08:38:21 följande:

Tror inte att du behöver oroa dig. Mjölken lär komma snart eller vid förlossningen.
    Med första barnet fick jag mjölk någon gång i andra trimestern, tror att det var i v.20 men med andra fick sonen suga ordentligt vid förlossningen + att Jah fick pumpa. Mjölken kom på dag 2. Innan dess var det inte så mycket men tillräckligt så han kunde bli mätt.

Orka dig inte!

Tack för svar :)
  • Topcom
    fantasy06 skrev 2016-01-27 10:17:29 följande:

Jag fick ingen mjölk förrän efter förlossningen.

Okej, då kanske jag inte behöver oroa mig, kände bara att detta är så annorlunda jämfört med de andra två, det får mig att fundera lite :)
Svar på tråden vart är mjölken?!