• Tindra85

Två embryon insatta olika dagar, blöder rd 5

Hej alla kämpar,

Har efter 3 misslyckade ET och ett FET nu fått köra vidare privat och håller till på Nordic i Malmö.

Fick ett 3dagars ('perfekt') insatt förra måndagen och sen en blastocyst ('perfekt') på onsdagen, en till frysen. Förhoppningarna var höga!

Nu sitter jag här en vecka senare rd 7 och blöder som jag gjort alla andra misslyckade försök. De ömma brösten försvann igårkväll men ömmar liiiite igen idag, men blöder färskt och magkänslan säger att det är kört. Tog gravtest bara för att...som var negativt så klart.

Någon med solskenshistoria.. Eller delar den bittra sanningen... D

• Svar på tråden Två embryon insatta olika dagar, blöder rd 5
  • Cyanea

Önskar att jag kunde ge ett riktigt bra svar, men så enkelt är det väl tyvärr inte :( 

Jag har gjort 1 ET och 3 FET varav ett med blastocyst. De två första gångerna (ET och FET1) blödde jag inte alls förrän jag slutat med Lutinus (vilket alltså var efter negativt test på TD). FET2 och FET3 plussade jag, och båda gångerna blödde jag, dock inte lika tidigt som dig utan mot slutet av ruvningen (typ RD12 om jag inte missminner mig). Första gången (FET2) blev missfall, andra gången (FET3) ligger i magen och är beräknad om 2 dagar. 

Jag tror inte alls att blödning betydde något positivt för mig trots att jag gjorde det båda gångerna jag plussade, utan det var nog mest slump. I mitt fall irriterades slemhinnorna av progesteronet (tror vi i alla fall). Med det sagt så betyder blod heller inte alltid något negativt. 

Det känns lite tidigt att kunna lita på testet, så ge det några dagar till och testa igen. Jag har aldrig vågat tjuvtesta tidigare än dagen före TD. 

Jag håller tummarna för att du också plussar trots blod :) Lycka till! 

• Libra1

Hoppas det inte är någon fara. Jag har blött mycket en gång och ändå varit gravid.

• Tindra85

Tack tjejer,

Har fortsatt blöds lite grann, men ingen mensblödning direkt, utan mycket mindre. Trodde garanterat det va kört igår morse när det droppade ner på toa, men det e mycket tunnare än vanligt, dock inte bara flytningar liksom...mer brunt nu igen och brösten ömmar vidare...

Jag slutade ta lutinus i måndags, då jag gav upp. Samtidigt har vi plussat på ett fet en gång helt ostimulerat och utan progrestoron som dock slutade i ma, men jag tänker att skulle där vara något så kanske det går ändå. Jag blir så psykiskt nedkörd av att se blod på crinone eller lutinus-pipan :(

De andra försöken har jag börjat blöda på rd 10 (allts alltid under tiden man tagit progresteronet... så jag har i mitt lilla läkarhuvud (haha) också kommit fram till att jag tror min kropp inte gillar det..

Har ni hört någon annan som gjort ET på två olika dagar? Jag har inte hittat någon tråd alls :/

Stort grattis Cyanena! Hoppad allt går bra och njut :)

• Libra1
    Tindra85 skrev 2016-01-28 08:58:21 följande:

Tack tjejer,

Har fortsatt blöds lite grann, men ingen mensblödning direkt, utan mycket mindre. Trodde garanterat det va kört igår morse när det droppade ner på toa, men det e mycket tunnare än vanligt, dock inte bara flytningar liksom...mer brunt nu igen och brösten ömmar vidare...

Jag slutade ta lutinus i måndags, då jag gav upp. Samtidigt har vi plussat på ett fet en gång helt ostimulerat och utan progrestoron som dock slutade i ma, men jag tänker att skulle där vara något så kanske det går ändå. Jag blir så psykiskt nedkörd av att se blod på crinone eller lutinus-pipan :(

De andra försöken har jag börjat blöda på rd 10 (allts alltid under tiden man tagit progresteronet... så jag har i mitt lilla läkarhuvud (haha) också kommit fram till att jag tror min kropp inte gillar det..

Har ni hört någon annan som gjort ET på två olika dagar? Jag har inte hittat någon tråd alls :/

Stort grattis Cyanena! Hoppad allt går bra och njut :)

Det kan ju vara slemhinnor som inte gillar det. Många blöder där av progesteron. Men sluta inte ta dem. För kroppen behöver det!!!
  • Tindra85

Men jag vill inte blöda mer :( dåkommer jag ju blöda ut vari sig jag vill eller inte som de andra gångerna...tänker jag mig.

Pia skulle ringt tillbaka i måndags också men det har hon inte gjort :/

• Bengalen

Jag är ledsen att säga men så länge du inte har gjort ett ostimulerat frysförsök är embryona tvungna att få tillsatt progesteron för att kunna överleva. Kroppen kan inte själv producera detta vid IVF. En blödning så pass tidigt är sällan mens. Börja omedelbart med Lutinus igen men jag är tyvärr rädd för att det är försent om du inte har tagit det sedan i måndags.

• Libra1
    Tindra85 skrev 2016-01-28 11:08:09 följande:

Men jag vill inte blöda mer :( dåkommer jag ju blöda ut vari sig jag vill eller inte som de andra gångerna...tänker jag mig.

Pia skulle ringt tillbaka i måndags också men det har hon inte gjort :/

Du blöder antagligen inte från livmodern utan från livmodertappen. Så då är det ingen fara. Men du måste ta progesteronet om du gjort en stimulerad cykel. Annars kommer det antagligen inte att gå vägen ändå. Det är en del av behandlingen som du måste följa tyvärr. :(

Hoppas det slutar snart. Förstår att det är jobbigt. Har själv varit med om det.

Kramar
  • Tindra85

Har slutat blöda nu, ta i trä, och har pratat med Nordic. De lät inte oroade över att jag hoppat lutinusen någon dag eftersom den ändå blödde ut - så de lät inte oroliga så då aka jag inte heller va det har jag bestämt mig för :)

ska köra på över helgen och sen se nästa vecka :)

Svar på tråden Två embryon insatta olika dagar, blöder rd 5