Köpt en sjuk kattunge
Hej! För två månader sen köpte jag en kattunge. Nu visar det sig att han måste avlidas inom kort eftersom han fick sjukdomen FIP. Vi betalade 5000kr för katten och sen veterinär kostnader för vaccination, besök och snart avlivning. Vi försökte kontakta uppfödaren. Hennes mobilnummer är avstängt men hon ringde mig efter att jag skickade ett mail till henne. Jag berättade vad som hänt och hon ville att jag skulle komma till henne med katten eller att jag ska skicka katten med taxin. Det var sent på kvällen så jag nekade och sa att jag kommer att ringa henne inom en kvart. Hon ringde från ett dold nummer och jag fick samma nummer som jag redan hade från henne. Hon berättade att hon ska byta sim kort. Jag ringde efter en kvart men numret var avstängt. Hon ringde själv inte tillbaka. Jag mailade henne igen och fick svaret nästa dag att hon kom precis från en resa och blev bestulen på telefon och all nummer och information hon hade och hon frågade hur det var med mig och kissen. Hur gör jag nu? Går det att häva köpet? Vem ska jag prata med? Jag är väldigt ledsen och vill antingen en frisk katt eller ersättning.