• Decibel84

Blödning med progesteron?

Har gjort utredning, spolat äggledarna och det visar stopp i ena äggledaren.

Började testa alla möjliga olika saker för att öka fertiliteten men det mesta är ju bara skit egentligen.
    Har länge haft spottings före mens, samt ett jävla humör så jag började smörja med progesteron all från Mia Lundin.
    Smörjer 20mg 2 gg om dagen.
    Börjar efter ägglossing
    Imorse så blödde jag, läser att det "kan hända", har iof smörjt i tre månader?

Men det var inte så lite blod utan det kom mer, faktiskt under hela dagen.
    Fast jag tycker det är för ljust för mens..och för TIDIGT , är ju bara på dag 19

Detta skrämde mig totalt, tänker inte ha kaos med min kropp när ja alltid haft regelbunden mens. Så jag kommer sluta smörja. Och hoppas att min kostomläggning ger mig de goda resultaten jag önskar istället.

Men ska jag räkna detta som en mens nu eller vad? Varför blöder jag?

• Svar på tråden Blödning med progesteron?
  • Pimpinellan

Ibland flippar kroppen ur och blöder mycket fast det inte alls är mensdags. Vad det beror på för just dig törs jag inte sia om ,men jag håller med om att det bästa nog är att skippa alla preparat för de funkar aldrig och kan faktiskt ställa till det också. Får ni inte hjälp då? Om du fortsätter blöda så får du nog räkna det som mens och börja om.

• Decibel84
    Pimpinellan skrev 2016-01-22 19:55:48 följande:

Ibland flippar kroppen ur och blöder mycket fast det inte alls är mensdags. Vad det beror på för just dig törs jag inte sia om ,men jag håller med om att det bästa nog är att skippa alla preparat för de funkar aldrig och kan faktiskt ställa till det också. Får ni inte hjälp då? Om du fortsätter blöda så får du nog räkna det som mens och börja om.

Ska jag verkligen räkna det som mens redan?

Min tanke är att om det blöder mer imorgon så är det mens.
    Jag har gjort tre insemineringsförsök.
    Har för hög BMI för IVF så jag har lagt om kosten nu och kämpar med kilorna.

-10 kg sen nov

• Pimpinellan
    Decibel84 skrev 2016-01-22 20:20:53 följande:

-10 kg sen nov

Om det beter sig som mens så räkna det som mens. Gjorde jag när samma sak hände mig. Nästa cykel var okey.

Det är jätteduktigt att ha gått ner 10 kg-heja dig!  Skål  Kanske kan räcka med fler kilon elelr coskå får ni göra IVF sen. Hur som helst stor lycka till på vägen!
  • Cyanea
    Decibel84 skrev 2016-01-22 20:20:53 följande:

-10 kg sen nov

Har tyvärr ingen aning om det du frågar efter men instämmer med Pimpinellan. Vill bara säga WOW! Det var starkt att gå ner så mycket, framförallt nu på vintern och kring juletider. Helt galet! Hoppas att du är grymt stolt över dig själv. Håller tummarna för att du snart är i mål och kan få hjälp med IVF om det fortfarande behövs :) Lycka till! 
  • Decibel84
    Pimpinellan skrev 2016-01-22 20:39:05 följande:
    Om det beter sig som mens så räkna det som mens. Gjorde jag när samma sak hände mig. Nästa cykel var okey.

Det är jätteduktigt att ha gått ner 10 kg-heja dig!  Skål  Kanske kan räcka med fler kilon elelr coskå får ni göra IVF sen. Hur som helst stor lycka till på vägen!
    Ja jag känner mig duktig faktiskt, har ca 8 kg kvar till bmi gränsen

tack!
Svar på tråden Blödning med progesteron?