Sover bebben kanske?
Hej!
Jag är i vecka 41 (40+5) alltså har gått över tiden med 6 dagar, väldigt frustrerande för slemproppen har varken lossnat eller så har jag känt några värkar. Men iaf, igår runt 20-21 på kvällen fick jag för mig att storstäda i mitt sovrum och möblera om och när jag verkligen vill göra något så gör jag det och jag är fortfarande ganska pigg och orkar göra mycket. (20 år gammal och första barn)
Nu vet jag inte om det har något med det att göra men kvällen när jag skulle sova så rörde inte bebisen på sig lika mycket som den gör varje kväll. Men jag tänkte inte såå mycket på det för var ganska trött. Och nu hela dagen idag och nu på kvällen har bebisen inte sparkat eller rört på sig något överhuvudtaget. Bara på morgonen lite grann men inte alls som vanligt. Borde jag vara orolig och ringa till förlossningen?
Vill gärna också veta av er som har erfarenhet, hur ofta händer det att det faktiskt är något som inte stämmer när bebisen inte sparkar lika mycket på någon dag?
För det är inte första gånger under graviditeten som det hänt så, har varit orolig flera gånger innan när den helt plötsligt slutat sparka men det har alltid visat sig att det inte varit någon fara.