halfmoon skrev 2016-07-13 09:12:27 följande:
2 veckor är snart! Stort lycka till!! :)
Det var faktiskt bättre än jag hade väntat mig. Mest det psykiska som var väldigt jobbigt, oro inför varje moment. Vi körde korta protokollet på låg dos då jag har många folliklar och låg i riskzon för överstimulering. Vi gjorde äggplock på cd 12 och fick ut 9 ägg och hade tur och hittade rörliga spermier i sambons bitestikel. Äggplocket bar inte alls så hemskt som jag föreställt mig, stack till lite men jag tycker att äggledarspolning var betydligt värre. Fick bra med smärtstillande. Blev dock rätt deppig dagen efter för bara 2 av våra nio ägg blev befruktade, trodde det var kört då. På dag två gjorde vi återföring av ett 4-celligt embryo, det andra var inte fint nog och klarade sig inte till frysen.
Så behandlingen var helt ok, det gick jättebra att ta sprutor. Lite svullen i magen ett par dagar innan äggplock och sen öm i magen några dagar efter. Var inte beredd på att det psykiska skulle vara så jobbigt dock. Men om det funkar så är det ju så värt det!
Vilket protokoll ska ni göra?
Okej, vad skönt att det inte var så mycket fysisk smärta. Fast ibland kan de vara lite bättre en psykisk..
Usch det är också det jag är rädd för att gå runt och nojja hela tiden "tänk om de inte funkar och äggen är dåliga osv"
Jag har inte ngt "fel" på mig men dessa tankar som kommer i hjärnan är helt sjuka ibland mitt i allt detta!
Vill att det ska ta sig första gången så man slipper hålla på mer ..
Jag ska också göra det korta protokollet.
På vilken dag testade du positivt? Har du några grav symptom nu?