• Mammatillelise

vilka smoothies är bra för bebis?

Har köpt hem några smoothies ( antar att det är som puré fast i påse) vad kan vara bra om min snart 6 månaders har lite trög mage? Vilka frukter är bra/ dåliga för trög mage? :)

• Svar på tråden vilka smoothies är bra för bebis?
  • Min älskade dotter
    Mammatillelise skrev 2016-01-14 13:06:55 följande:

Har köpt hem några smoothies ( antar att det är som puré fast i påse) vad kan vara bra om min snart 6 månaders har lite trög mage? Vilka frukter är bra/ dåliga för trög mage? :)

Katrinplommon och päron är lösande och t.ex. banan är stoppande. :)
  • Mammatillelise
    Min älskade dotter skrev 2016-01-14 13:20:50 följande:
    Katrinplommon och päron är lösande och t.ex. banan är stoppande. :)
    Har kört på katrinplommonpuré men gör det något om det är päron och äppel puré eller ska det bara vara päron?
  • Litet My

Äpple, blåbär och grön banan är stoppande. Mogen banan, päron, katrinplommon är lösande.

• Mammatillelise
    Litet My skrev 2016-01-14 13:27:16 följande:

Äpple, blåbär och grön banan är stoppande. Mogen banan, päron, katrinplommon är lösande.

Vet man hur det är med färdig bananpure på burk?
  • Litet My
    Mammatillelise skrev 2016-01-14 13:38:34 följande:
    Vet man hur det är med färdig bananpure på burk?
    Det vet man nog inte. Har aldrig köpt bananpure utan brukar mosa själv och då ser jag ju hur den ser ut så att säga.
  • Rani

Haha, varför skulle man köpa bananpuré på burk? Ta en banen, skrapa med en sked på lången. Mata.

Prova katrinplommon, äople eller blåbär.

• Rani
    Rani skrev 2016-01-15 00:12:16 följande:

Haha, varför skulle man köpa bananpuré på burk? Ta en banen, skrapa med en sked på lången. Mata.

Prova katrinplommon, äople eller blåbär.

Förlåt, päron inte äpple.
  • Mammatillelise
    Rani skrev 2016-01-15 00:12:49 följande:
    Förlåt, päron inte äpple.
    Har hört att man inte ska ge banan till bebisar så det var därför jag undrade. Är blåbär bra? Någon längre upp skrev att det var stoppande
  • Rani
    Mammatillelise skrev 2016-01-15 06:12:52 följande:

Har hört att man inte ska ge banan till bebisar så det var därför jag undrade. Är blåbär bra? Någon längre upp skrev att det var stoppande

Enda anledningen jag hört till att inye ge banan är att det är sött och det är bättre att börja med sånt som inte är sött, t ex rotfrukter. Blånbär har fått fjång på magen på min första dotter i a f. Och på mig när jag var liten.
Svar på tråden vilka smoothies är bra för bebis?