• bonusmammax4

vad tusan ska vi göra? hon ljuger

Hej! Detta kommer bli en lång text. Men det är för att ni verkligen ska få reda på så mycket som möjligt....

jag är gift med en kille som har 4 barn, med 2 mammor. mamma1, och mamma2.

När jag och min kille blev tillsammans slog det slint i huvudet på mamma2. Hon försökte ta självmord, när hon var själv med barnen, blev inlagd på psyk... hindrade sedan min man att träffa barnen. efter lite sammarbetssamtal fick han träffa dom lite då och då. Men hon fortsätta att bråka. Hon kopierade tex en nyckel när hon flyttade ifrån min man, och gick in i vårat hus 2 gånger när vi inte var hemma! hon kom hem till oss med bägge barnen, försökte slå in våran ytterdörr och fönster. slog och sparkade barnens pappa framför dom. (Hon har fått jaa vad kan det vara. 6 polisanmälningar på sig, för allt hon gjort). men polisen lägger ner allt. Lika många orosanmälningar från soc.

vi har haft kontakt med med soc, socjouren, med advokater.

Tillslut skulle dom upp i rätten iallafall, om umgänge. Det blev att min man skulle ha barnen varannan vecka. detta sket hon i. Hon bråkade, kom och hämtade barnen, vägrade lämna ut dom.

Blev en ny rättegång. Umgänge lite färre dagar... hon ville ha ensam vårdnad. Men det gick ej egenom. men detta funkar inte. Nu vid senaste hämtning och lämning, så står hon och skriker framför barnen, på både mig och min man. Barnen var jätte ledsna, och den äldsta tjejen var jätte orolig nu när vi hade dom sist. När mamman skulle hämta dom. slutade det med bråk. stod och skrek framför barnen.

Nu har soc ringt, "Ngn" har ringt dom och sagt att vi använder droger???? Hon försökte med detta en annan gång, men det gick inget vidare. Hon har försökt med "han misshandlar mig" "han tar droger" "han skadar barnen" "barnen är rädd för sin pappa". jaa. det är så mycket som har hänt....

hon har nu hållt på i 2 år!!! hon har en ny gubbe, som hon bor ihop med. han han låter henne bete sig illa framför barnen.

Någon som vet vad tusan vi ska göra??? Detta funkar inte längre!! Barnen blir så jäkla drabbade av detta.... Vet inte vad vi ska göra. Advokaterna hjälper oss inte, inte soc, inte polisen.

Hon är så förbannat duktigt på att prata, så hon pratar bort soc bla....

snälla hjälp oss...

Någon kanske undrar varför jag "lägger mig i". Men jag är gift med deras pappa, mamman bråkar även med mig. Jag hatar att se hur dåligt min man mår, jag hatar att se hur dåligt barnen mår.....

blev inte ett bra inlägg... men är så mycket som hon gjort.... någon som varit med om en förälder som försöker ta barnen ifrån en?? vad gör man? vart vänder man sig?.... eller någon som bara vill prata?....

• Svar på tråden vad tusan ska vi göra? hon ljuger
  • Anonym (mb)

spela in när hon härjar. polisanmäl igen och igen, gör orosanmälningar. 
    jag vet det är svårt men man kan ju inte ge upp.

och enligt socialtjänsten är man skyldig att hålla barnen ifrån en förälder so uppenbart inte är bra för sina barn. Så har de sagt till min parter vars ex också är psykiskt sjuk 
    om barnen berätta för soc hur rädda de är och hur otäckt det är hos mamma kanske det framgår bättre

jag tror din man måste stämma på vårdnaden och boendet, annars fortsätter det nog tyvärr

• Anonym (TT)

Filmar allt utan hennes vetande. Fråga henne rakt ut om anmälningarna när ni gör det.

• silhuett

Spara så många bevis som möjligt (mail, sms, ladda ner app för att spela in telefonsamtal, sätt upp dolda kameror i hemmet etc.).
    Sen försöker ni (pappan) få ensam vårdnad och ni kan göra i princip vad ni vill (flytta 50 mil bort) utan att mamman har nått att säga till om..

Hur kommer det sig att advokaterna inte hjälper er? De är väl anställda och får betalt?

• bonusmammax4

Vi har flera inspelningar när hon skriker o bråkar. Ett flertal när den äldsta dottern säger saker. Men soc bryr sig inte!! Blir galen!!

Nu i senaste domen, så gäller den några månader. Sedan om det behövdes skulle dom till rätten igen. Dom har ngr månader på sig att börja sammarbeta.

Och tills dess-" ta det lungt".

Äldsta tjejen har sagt flera gånger till oss att hon vill va hos oss mer. Den minsta skriker gråter o slåss såfort vi säger dom ska tillbaka till mamma....

Den äldsta har gjort det några gånger. Även framför mammans nya, och mammans pappa. Skriker o gråter att dom ej vill va hos mamma.... men ingen tar det på allvar....

• Lena

Filma folk är inte lagligt. Däremot får du spela in ljud från alla samtal du är med i

• silhuett
    Lena skrev 2016-01-12 17:48:54 följande:

Filma folk är inte lagligt. Däremot får du spela in ljud från alla samtal du är med i

Om man har synliga övervakningskameror då? Det borde väl vara lagligt? Eller måste man sätta upp en skylt?
  • silhuett
    bonusmammax4 skrev 2016-01-12 17:42:23 följande:

Vi har flera inspelningar när hon skriker o bråkar. Ett flertal när den äldsta dottern säger saker. Men soc bryr sig inte!! Blir galen!!

Nu i senaste domen, så gäller den några månader. Sedan om det behövdes skulle dom till rätten igen. Dom har ngr månader på sig att börja sammarbeta.

Och tills dess-" ta det lungt".

Äldsta tjejen har sagt flera gånger till oss att hon vill va hos oss mer. Den minsta skriker gråter o slåss såfort vi säger dom ska tillbaka till mamma....

Den äldsta har gjort det några gånger. Även framför mammans nya, och mammans pappa. Skriker o gråter att dom ej vill va hos mamma.... men ingen tar det på allvar....

Kanske en drastisk åtgärd, men kan ni flytta till en annan kommun och sen ta hjälp av socialtjänsten i den kommunen? Det verkar vara oerhört olika kvalitet på handläggningen av ärenden i olika kommuner..
  • bonusmammax4

Hon tog med sig barnen o flyttade till en annan kommun. ( fick 3 orosanmälningar i den första kommunen). Men tog iaf barnen o den nya gubben o flytta. Min man sa nej. O skrev ej på. Så det gjordes utredning. O hon fick egenom flytten. När hon väl flyttat tog det inte ens en månad innan första anmälan kom in. Men soc i den kommunen är lika ursäkta. Dumma i huvudet dom. Lägger ner precis allt.

Hon är även anmäld för hot. Då hon skrivit sms till min syster, att hon hoppas hennes barn ska försvinna. O att dom ska få lida. Hon hoppades på att min syster skulle få lida pga att ja skulle dö pga cellförändringar. ( jag hade cellförändringar. Vilket hon fick reda på )

Vad vi än gör... så läggs allt ner.

När hon blev anmäld för misshandel. Las ner. " han kunde ha skadat sig på något annat"

Hon har varit anmäld för misshandel 2 ggr.

Olaga intrång/hemfridsbrott 2 gånger.

Anmäld för förtal 3 gånger.

Och jag vet inte allt....

Känner oss helt maktlösa här hemma...

• Lena

Anmäl till polisen varje gång något sker och spara bevis. Er advokat bör kunna hjälpa er att använda de sakerna mot henne för att få boendet.

• mammalovis

Jag gissar att äldsta tjejen går i skolan, i så fall kan det vara bra om hon får gå till skolans kurator och prata av sig. Om även de bedömer att det är något galet måste de göra en orosanmälan som kan väga tyngre, tänker jag. Annars är det beklagligt. Soc för ofta konstiga anteckningar som inte överensstämmer med verkligheten, om de missförstår eller misstolkar medvetet vet jag inte.

• bonusmammax4

Aah vi sparar allt och anmäler till polisen alt visar soc. Och hoppas på att någon gång så inser dom att människan inte är frisk. Att detta inte håller längre.

Den äldsta går i skolan.

När vi var till soc, vet inte vilken gång i ordningen, så berättade dom att det fanns ett program den äldsta tjejen kunde gå. För att träffa andra barn i samma situation. Ha föräldrar som bråkar. Vi tyckte ju självklart att det lät jätte bra. Men nepp. Det tyckte inte mamman. Barnen/barnet behöver inget stöd. Dom mår bra. Så självklart blev det inget med det....

Barnen mår dåligt. Det syns! Speciell på den äldsta

Nu sist så tog det flera timmar att natta henne, hon grät för minsta lilla. Frågade varför mamma bråkar. Om vi är arga på mamma. Undrar varför mamma är arg...

Men det här med att man är skyldig att hålla barnen ifrån en förälder om det skulle behövas. Överlag skulle det betyda nu då att hon får hindra oss från att hämta barnen nästa gång? Med tanke på att "ngn" har ringt och sagt vi använder droger?

• Anonym (mb)
    bonusmammax4 skrev 2016-01-13 10:38:03 följande:

Aah vi sparar allt och anmäler till polisen alt visar soc. Och hoppas på att någon gång så inser dom att människan inte är frisk. Att detta inte håller längre.

Den äldsta går i skolan.

När vi var till soc, vet inte vilken gång i ordningen, så berättade dom att det fanns ett program den äldsta tjejen kunde gå. För att träffa andra barn i samma situation. Ha föräldrar som bråkar. Vi tyckte ju självklart att det lät jätte bra. Men nepp. Det tyckte inte mamman. Barnen/barnet behöver inget stöd. Dom mår bra. Så självklart blev det inget med det....

Barnen mår dåligt. Det syns! Speciell på den äldsta

Nu sist så tog det flera timmar att natta henne, hon grät för minsta lilla. Frågade varför mamma bråkar. Om vi är arga på mamma. Undrar varför mamma är arg...

Men det här med att man är skyldig att hålla barnen ifrån en förälder om det skulle behövas. Överlag skulle det betyda nu då att hon får hindra oss från att hämta barnen nästa gång? Med tanke på att "ngn" har ringt och sagt vi använder droger?

alla föräldrar har väl förvisso "rätt" att hålla barnen undan om en förälder anses "dålig" för barnen  så visst, hon skulle kanske kunna ta till något sådant, men det kan ni också. Men då ska det ju bevisas att ni använt droger om hon ska komma nån vart med detta.
    Min särbo fick informella uppmaningar av soc att han kunde hålla barnen hemma om han inte tyckte mamman kan ta hand om barnen. Men det blir ju ord mot ord så vsst är det svårt, det måste nästan till en tvist i domstol. 
  • bonusmammax4

Jaa vi ( min man) får väl gå upp i en ny rättegång. Detta håller inte längre. Barnen blir alltför påverkade av detta. Känns nästan som det är vi mot världen ibland. Vet inte vart vi ska vända oss..... känns nästan som - när vi inte har barnen här får vi vila upp oss, tills nästa fight. Allt är bara en enda stor röra, vi är maktlösa...

• Anonym (....;)
    bonusmammax4 skrev 2016-01-13 17:55:54 följande:

Jaa vi ( min man) får väl gå upp i en ny rättegång. Detta håller inte längre. Barnen blir alltför påverkade av detta. Känns nästan som det är vi mot världen ibland. Vet inte vart vi ska vända oss..... känns nästan som - när vi inte har barnen här får vi vila upp oss, tills nästa fight. Allt är bara en enda stor röra, vi är maktlösa...

Kan inte Ni bara sluta bråka med henne och låta henne få exakt som hon vill?

Även om det känns fel, hon har fel eller vad det nu handlar om, så att barnen får lugn och ro!

Låt henne hållas och låt alla aggressioner blåsa över.

Gå genast och lämna drogtest också, båda två.
  • bonusmammax4

Soc ringde oss igår. Dom lägger ner utredningen. Efter samtal med mamma1. Som inte var ett dugg orolig. Så soc hade inget att gå på.

Har hon hindrat oss från att hämta barnen, har vi låtit bli att hämta dom just den dagen. För att barnen ska slippa se bråk. Om hon hindrat oss, och vi lyssnat på det. Har hon vänt det till sin fördel. - jag var hemma hela dagen. Men han (pappan) dök inte upp.

Hon vrider allt till sin fördel. Men min man o mamman har tid till soc nästa månad. För sammarbetssamtal. Jag hoppas att det kan hjälpa. Att hon kanske kan komma till insikt med att barnen tar skada av allt detta.

Börjar hon skrika framför barnen så går vi därifrån med barnen, för att dom ska slippa se.

I förra domen så ordnande dom tillslut att mamman inte fick ringa på våran vecka. Enda gångerna dom får prata, det är om något har hänt med barnen. Lyssnade hon? Nepp. Hon ringde som en dåre. Skrev sms hela tiden. Hotade att komma hem till oss.

Hon har ett väldigt kontrollbehov... och det har advokaterna sett, soc har sett det. Tingsrätten. Alla dom har sagt till henne att hon måste släppa kontrollen. När de är pappans vecka, så är det hans vecka. När det är hennes, så är det hennes.

Min man ringer tex inte 5 ggr per dag o ska prata med barnen. O måste fråga dom. Som mamman gör.

- går det hos ( nämner pappan för namn, säger inte pappa. Utan namnet) - har ni ätit? - vad har ni ätit? - vad gör ni? - vad har ni gjort? - är han snäll mot er?

Hon säger till barnen att pappan heter och så namnet. För deras pappa är nu hennes nya sambo. Dom behöver inte sin pappa. För dom har en ny nu.

Svar på tråden vad tusan ska vi göra? hon ljuger