• Kampenombarnlängtan

har någon erfarenhet av Progesterall kräm?

Har köpt hem krämen progesterall i förhoppning om att det ska öka min chanser att bli gravid.

Jag har regelbunden mens o ägglossning varje månad, är 28 år och fått diagnosen ofrivillig barnlös och gått utredning och dem hittade inget fel på oss och efter 5 år så fick vi vår son via IVF som lyckades på första försöket.

Nu har vi aktivt försökt själva i över 1 år och har haft oskyddat i 1.5 år.

Nu har jag läst mycket om progesterall krämen och att det hjälpt många.

Har ni erfarenhet av den? Hur smörjde ni med den i så fall? Ska man fördela prickarna på olika delar eller man gör som jag tar ett toppat kryddmått o smörjer på 2 tunna ställen morgon/kväll? Berätta gärna om er situationen och om det hjälpt er eller någon ni känner????

• Svar på tråden har någon erfarenhet av Progesterall kräm?
  • Anonym (Tjejen)

I Sverige tog de Lupus och IgG på mig., och de var normala. Men Dr D tog om dem plus många fler prover inkl IgM och det var mycket förhöjt på mig. Så man kan ha flera normala värden och ett mycket förhöjt och då får man diagnosen. Så om du skulle få missfall igen leta upp en annan gyn och ta fler koagulationsprover.

Jag kan rekommendera kliniken Fertilitetplus om du bor i närheten av Stockholm.

• frestelsen
    Anonym (Tjejen) skrev 2016-10-30 10:34:18 följande:

I Sverige tog de Lupus och IgG på mig., och de var normala. Men Dr D tog om dem plus många fler prover inkl IgM och det var mycket förhöjt på mig. Så man kan ha flera normala värden och ett mycket förhöjt och då får man diagnosen. Så om du skulle få missfall igen leta upp en annan gyn och ta fler koagulationsprover.

Jag kan rekommendera kliniken Fertilitetplus om du bor i närheten av Stockholm.

Tack jag bor i Stockholm.

Har du lyckats bli gravid nu då efter alla prover?
  • Anonym (Tjejen)

Hej !  Dr Ds utredning gjorde att jag äntligen fick reda på vad som var fel på mitt immunförsvar, och att jag fick tillgång till alla mediciner som jag inte haft tillgång till tidigare. Men det är inte bara immunförsvaret som måste vara bra, utan även äggen. Mitt problem är inte att bli gravid, jag blir jättelätt gravid varje gång men
    har troligen problem med superfertilitet, dvs alla ägg fastnar även de dåliga.
    Mitt problem är att hjärtat startar aldrig på fostren,  så nästa steg för mig är ÄD med immunbehandling. Hoppas det går bra för dig !

Superfertilitet bakom många missfall

Kvinnor som drabbas av upprepade missfall kan ha för bra fertilitet.

Brittiska och nederländska forskare tog vävnadsprover från livmodern hos sex kvinnor med normal fertilitet och sex kvinnor som drabbats av upprepade missfall. Embryon av olika kvalitet placerades sedan i närheten av cellproverna.

Till forskarnas förvåning började cellerna från kvinnor med normal fertilitet att endast växa mot högkvalitativa embryon, medan cellerna från kvinnor som drabbats av upprepade missfall växte mot alla embryon.

Det visar, enligt forskarna, att missfallen hos dessa kvinnor inte har något att göra med deras förmåga att behålla ett embryo i livmodern, utan snarare att de är så fertila att de inkluderar alla embryon, även de mindre livsdugliga.

www.svt.se/nyheter/vetenskap/superfertilitet-bakom-manga-missfall

• frestelsen
    Anonym (Tjejen) skrev 2016-10-30 11:56:01 följande:

Hej !  Dr Ds utredning gjorde att jag äntligen fick reda på vad som var fel på mitt immunförsvar, och att jag fick tillgång till alla mediciner som jag inte haft tillgång till tidigare. Men det är inte bara immunförsvaret som måste vara bra, utan även äggen. Mitt problem är inte att bli gravid, jag blir jättelätt gravid varje gång men

har troligen problem med superfertilitet, dvs alla ägg fastnar även de dåliga.

Mitt problem är att hjärtat startar aldrig på fostren,  så nästa steg för mig är ÄD med immunbehandling. Hoppas det går bra för dig !

Superfertilitet bakom många missfallKvinnor som drabbas av upprepade missfall kan ha för bra fertilitet.

Brittiska och nederländska forskare tog vävnadsprover från livmodern hos sex kvinnor med normal fertilitet och sex kvinnor som drabbats av upprepade missfall. Embryon av olika kvalitet placerades sedan i närheten av cellproverna.

Till forskarnas förvåning började cellerna från kvinnor med normal fertilitet att endast växa mot högkvalitativa embryon, medan cellerna från kvinnor som drabbats av upprepade missfall växte mot alla embryon.

Det visar, enligt forskarna, att missfallen hos dessa kvinnor inte har något att göra med deras förmåga att behålla ett embryo i livmodern, utan snarare att de är så fertila att de inkluderar alla embryon, även de mindre livsdugliga.

www.svt.se/nyheter/vetenskap/superfertilitet-bakom-manga-missfall
    Då håller jag tummarna för dig att de blir bra snart:)
  • Anonym (Tjejen)

Hoppas det går bra för dig också ! Lycka till.

• halvelva

Hej, Ni som kör ProgesterAll för att bli gravida, hur länge använder ni det?
    Jag har läst och fått så himla olika info från olika håll. Kör ni tills mensen kommer eller slutar ni innan? Hörde av en akupunktör att man absolut inte får sluta förrän man får mens, men vet inte om det är sant eller om det kan rubba cykeln? Vill ju inte paja inför nästa gång om jag inte skulle vara gravid denna månad. Min mens är hittills 2 dagar sen men testar neg på gravtest. Dock kan man ju testa neg i mer än två veckor även om man är gravid. Hur gör man då? Vill ju inte sluta använda krämen om jag är gravid men borde väl sluta om jag inte är det. Vad ska jag göra? Känner mig helt rådvill. Snälla ni som vet eller har erfarenhet, kom med tips!

• Anonym (Tjejen)

Hej halvelva! Progesterall ska du börja med nån dag efter ägglossning (använd ägglossningstest om du vill) och sluta när mensen kommer, inte innan. Om du är gravid ska du fortsätta använda Progesterall till vecka 12-14 i graviditeten. Lycka till !

• frestelsen

Vet inte om progesterall gjort saker men fick se ett tickande hjärta här om dagen:) går in i v.8 imorgon och smörjer till v. 12 :)

• Lexiie

Jag har testat dagen innan bim och det var negativt så jag slutade då, fick mens som vanligt dagen efter!

• eelinh

Hej, jag tänkte denna månad börja med krämen. I bruksanvisningen tänkte jag gå efter "har inte PCOS men vill bli gravid. Hur använder jag krämen?"

Men enligt bruksanvisningen då så ska man börja smörja lite redan på dag 7 och sedan öka efter dag 15.

Men här ser jag att alla börjar smörja nån dag efter äggsläpp? Vill inte få min cykel rubbad.

Svar på tråden har någon erfarenhet av Progesterall kräm?