Tankar på barn nr 2 men har inget fast jobb.
Vi har en dotter som snart blir 2,5 år gammal. Vi börjar nu tänka på att snart skaffa barn nummer två. Vi vill inte ha alltför stor ålderskillnad mellan barnen och vi har sagt innan att vi ville ha max 3 år emellan men det är den ekonomiska biten som gjort att vi har väntat. Vi har inte fast jobb någon av oss ännu och det skulle väl inte se bra ut utåt sätt hos våra familjer om vi skaffar barn nummer två nu men samtidigt så vill vi inte iheller att ekonomin ska stoppa oss från att skaffa ett till barn och ett syskon till dottern.
Hur mycket dyrare blir det egentligen med ett till barn när dom är små (fram till 3 år) ?
Vi strävar ju så klart båda efter att få ett fast jobb för det är ju det vi båda vill men jag kan inte ta vilket jobb som helst på grund av en ryggoperation jag har gjort som gjort att jag fått smärtor efteråt så därför har jag ännu inte fått något jobb eftersom jag inprincip bara kan ta kontorsjobb.
Men vad hade ni gjort om ni varit i vår sits? Jag är 28 år och börjar känna "lite" stress att faktiskt skaffa barn nummer två innan jag är 30 år också.
Stort dilemma det här. Kan även tillägga att jag kommer ha den lägsta sgin precis som med dottern om vi skaffar nummer två nu.