• Jordgubbarmeglass

14 i hcg en vecka innan bim?

Hej gott folk!

För att dra det långa kort.

Jag blev inlagd på sjukhus för 2 dygn sen pga kraftig smärta under höger revben, samt feber och kräkningar.

Gallan är drabbad säger dom.

Men på akuten frågade läkaren mig om jag kan vara gravid.

Vilket såklart jag kan vara men jag ska ha min mens om ett flertal dagar svarade jag.

Dom tog hcg via blodprov och får veta att det ligger på 14.

Gravid eller inte?

Vet knappt vad jag själv ska tro. Haha.

• Svar på tråden 14 i hcg en vecka innan bim?
  • Gurwlan

Köp ett test :) efter ca 48 timmar har det dubblats då borde du ligga på över 25 i hcg nu.

Kroppen utsöndrar väl bara hcg vi graviditet :)

Lycka till

• SecretlyMe
    Gerbera93 skrev 2016-01-13 22:35:03 följande:

Hej! Kan mycket väl vara innan bim då man kan ha 14 redan en vecka efter ÄL :) plusset.wordpress.com/2010/01/04/hcg-niva-tabell/ kolla denna tabell :)

En 6 år gammal lista (inte klickat in på den men ser i länken). Men tänkte nämna att hcg ökar först när ägget fäst, inte efter ägglossning. Då ägget fäster som tidigast 5 dagar efter befruktning så är 14 i hcg inte möjligt.

Kvinnan har en liten mängd hcg i kroppen även som icke gravid, någonstans mellan 1-5 mIu. Tänk dig då att ägget fäster ex dag 5 och ditt egna värde av hcg börjar då fördubblas - vilket betyder att ditt hcg ligger nånstans mellan 2-10 en vecka efter ägglossning.

Oftast fäster ägget en vecka efter ÄL, så att ha "högt" i hcg är, nja, inte troligt.

Men sedan är det skillnad på "en vecka innan bim" som ts skriver och "en vecka efter ÄL" som du skriver. Alla har inte 14 dagars lutealfas. En vecka innan bim kan för ts vara äl+9 likväl som äl+3.

Men förstår din välmening i att hjälpa följde ts i en annan tråd och hennes hcg ökade!
  • Jordgubbarmeglass
    SecretlyMe skrev 2016-01-14 05:51:55 följande:

En 6 år gammal lista (inte klickat in på den men ser i länken). Men tänkte nämna att hcg ökar först när ägget fäst, inte efter ägglossning. Då ägget fäster som tidigast 5 dagar efter befruktning så är 14 i hcg inte möjligt.

Kvinnan har en liten mängd hcg i kroppen även som icke gravid, någonstans mellan 1-5 mIu. Tänk dig då att ägget fäster ex dag 5 och ditt egna värde av hcg börjar då fördubblas - vilket betyder att ditt hcg ligger nånstans mellan 2-10 en vecka efter ägglossning.

Oftast fäster ägget en vecka efter ÄL, så att ha "högt" i hcg är, nja, inte troligt.

Men sedan är det skillnad på "en vecka innan bim" som ts skriver och "en vecka efter ÄL" som du skriver. Alla har inte 14 dagars lutealfas. En vecka innan bim kan för ts vara äl+9 likväl som äl+3.

Men förstår din välmening i att hjälpa följde ts i en annan tråd och hennes hcg ökade!

Hej kära du!

Nu verkar det gå åt skogen åter igen!

Ökat från 135 till 157 på tre dagar nu

Så i morgon är det dags för nytt hcg.

Så besviken över hela skiten!
  • SecretlyMe
    Jordgubbarmeglass skrev 2016-01-14 09:35:29 följande:

Hej kära du!

Nu verkar det gå åt skogen åter igen!

Ökat från 135 till 157 på tre dagar nu

Så i morgon är det dags för nytt hcg.

Så besviken över hela skiten!

Hoppas det fortsätter öka! Kram <3
Svar på tråden 14 i hcg en vecka innan bim?