• Anonym (gyui)

Mitt bonusbarn fick den sämsta mamman tänkbara.

Nä, det är en överdrift. Men mamman har ADHD och bonus har asperger. Mammans impulsiva handlande får bonus som är i behov av rutiner att må dåligt.
    Pappan, min man, har troligen också asperger och är inte intresserad av att ha barn över huvud taget.

Vad fan gör man då? Mamman inser inte att hon måste se till att ta medicinerna hon har erbjudits. Hon vägrar eftersom hon inte anser att det är något fel i att ha ADHD. Det har hon givetvis rätt i, men för sitt barns skull måste hon få mer struktur och ordning i vardagen.

Familjegruppen på soc är inblandade men de kommer ingen vart. Mamman vill att pappan ska ha mer umgänge, pappan vill eg helst avsluta det umgänge som finns men har svårt att hävda sig. Jag har ingen bestämmanderätt. Och jag har ett barn med asperger jag med, som nu är vuxen.

Mamman har fått hjälpmedel till barnet för att skapa mer ordning, men hon orkar inte använda dem jämt och ibland när hon använder dem (tex bilder som sätts upp för att visa vad som ska hända under dagen) så ändrar hon iaf. Sen klagar hon på att barnet är så jobbigt att hantera....

Just nu önskar jag mest att barnet blir omhändertaget och får en fosterfamilj som har insikt i npf-problematiken. *suck*

Ville nog mest bara skriva av mig, men om någon har några råd så tar jag tacksamt emot dem, jag är nog lite hemmablind.

• Svar på tråden Mitt bonusbarn fick den sämsta mamman tänkbara.
  • Anonym (Mia)

Soc är redan inblandade och anser de detsamma som du så säger de det.
    Du är inte rätt person att avgöra barnets bästa om du inte är kunnig yrkesmässigt i frågan.

• Anonym (gyui)
    Anonym (Mia) skrev 2016-01-03 11:20:47 följande:

Soc är redan inblandade och anser de detsamma som du så säger de det.
    Du är inte rätt person att avgöra barnets bästa om du inte är kunnig yrkesmässigt i frågan.

Soc vill att barnet ska bo heltid hos oss. Både mamman och pappan säger nej. (Det är det enda han hävdar bestämt vid dessa möten. Jag har varit med vid några och har läst alla anteckningar från mötena).

Så jo, de säger samma sak, men att dels besluta om att ett barn ska till fosterfamilj och att hitta en görs inte i en handvändning.
    Givetvis vill de att det helst ska lösas med föräldrarnas hjälp, men i detta fall så verkar det inte gå. De har hållit på i många år, men det är först på senare tid som bonus kunnat uttrycka sig lite själv samt som förskola och andra märkt och anmält att han inte mår bra.
    Bonus har, liksom mitt barn hade, svårt att förmedla vad h-n känner, men som sagt, lite har kommit fram nu.

• Anonym (Lovle)

Ditt bonusbarn drog verkligen inte någon vinstlott i föräldralotteriet, i det här fallet verkar ju pappan vara värst....

• Anonym (Valle)
    Anonym (Lovle) skrev 2016-01-03 11:40:54 följande:

Ditt bonusbarn drog verkligen inte någon vinstlott i föräldralotteriet, i det här fallet verkar ju pappan vara värst....

Håller med!

TS, varför kastar du skit på mamman som vill dela ansvaret istället för på pappan som "helst vill avsluta det umgänge som finns"?

Vidrigt med människor som anser att bara mödrar har föräldraansvar!
  • Anonym (Mia)

Hur gammalt är barnet?

• Anonym (gyui)
    Anonym (Lovle) skrev 2016-01-03 11:40:54 följande:

Anonym (Valle) skrev 2016-01-03 11:45:41 följande:
    Håller med!

TS, varför kastar du skit på mamman som vill dela ansvaret istället för på pappan som "helst vill avsluta det umgänge som finns"?

Vidrigt med människor som anser att bara mödrar har föräldraansvar!

På vilket sätt anser jag att bara mödrar har föräldraansvar? I detta fall så har mamman valt att skaffa barn mot pappans vilja, genom att sluta med preventivmedel utan att tala om det. Hon visste att han inte ville ha barn, det har han alltid varit väldigt tydlig med. 

Pappan valde att avsluta deras förhållande ganska snart efter att barnet föddes. Han gjorde ett försök men insåg att barn var det sista han ville ha och gjorde kort därefter en vasektomi.

Han har umgänge, men vill helst slippa. Dock så anstränger han sig till det yttersta NÄR han har det och är sen så slut att han måste 'landa' innan han kan fungera som vanligt igen. Mamman VILL inte anstränga sig.

Ang umgänget, att dela lika går inte, mamman valde att flytta 15 mil bort när pappan gjorde slut, så helgumgänge är det enda som fungerar. Han kommer aldrig att sluta sitt drömjobb för att flytta närmare, det vet mamman mycket väl.
  • Anonym (gyui)
    Anonym (Mia) skrev 2016-01-03 11:52:24 följande:

Hur gammalt är barnet?

6 år.
Svar på tråden Mitt bonusbarn fick den sämsta mamman tänkbara.