Hopplöst att få DOM att sluta amma
Ska försöka fatta mig kort.
Vi har tre barn varav dom två yngsta är drygt 2.5 år och drygt 1 år. Båda ammar fortfarande, ingen tar napp, båda har alltid vägrat. Dom ammar ofta på dagarna och nätterna, jag håller på att bli tokig för jag måste få sova. Men eftersom ingen tar napp eller nappflaska så har jag liksom inget annat att ge dom istället.
För ett tag sen så började jag sova på soffan så fick min man ta barnen på nätterna, det gick ganska bra även om dom vaknade och gnällde efter mig några gånger per natt.
Jag flyttade tillslut in i sovrummet igen och första nätterna gick bra men sen var helvetet igång igen. Dom skriker helt hysteriskt, tårarna sprutar och dom väcker varandra (och storebror som sover i sitt rum) om dom inte får bröstet, tillslut gav jag upp så nu är vi tillbaka på ruta ett.
Hur fasen ska man lösa detta? Har någon varit i samma situation?
Jag är så trött på folks kommentarer "det är väl bara att sluta amma o låta dom skrika" NEJ det går ju uppenbarligen inte :( Och JA jag tycker att det är hemskt. Våran äldsta son som är 8 år tog både napp och välling så det var aldrig några problem att sluta amma honom och få honom att sova gott.
Vet inte hur vi ska läsa detta, tänk om någon har ett kanontips som vi inte tänkt på ;)