• Anonym (Märkligt)

Hans nya verkar bra men han kan inte hantera situationen

Mitt ex har skaffat en ny kvinna. Hon verkar bra på alla sätt och vis. Snäll mot mitt barn och verkar klok också på det mitt barn berättar.

Dock har mitt ex väldigt svårt att hantera att han har barn från en tidigare relation samt en ny familj med sin nya kvinna och hennes barn. Han ljuger, både för henne, mig och barnet. Han prioriterar sin nya familj framför sitt barn så påtagligt att det är hans nya som är drivande i att mitt barn ska träffa sin pappa.

Det känns lite märkligt att alla kontakter han tar med barnet är initierade av hans nya. Någon mer som har varit med om samma?

• Svar på tråden Hans nya verkar bra men han kan inte hantera situationen
  • Anonym (ooops)

Jaha, du har barn med en lite omogen "man".... tråkigt för dig.

Finns inget att göra innan han växer upp o mognar.... förhoppningsvis.

• Anonym (..)

Samma här.. Vad är det med karlar?!? Jag har en jättebra relation med hans nya men inte med honom. Mina barn ( som nu är vuxna) gör ibland egna saker med bara henne. Rätt komiskt i eländet :)

• Anonym (ghuiol)

Min man hade inte ens haft umgänge om inte jag fanns. Han ville förvisso aldrig ha barn, men i fyllan och villan märkte han inte att kondomen togs av, av henne. (Hon har sagt att hon gjorde det så därom råder ingen tvekan) När han hade åldern inne gjorde han en vasektomi, men 'skadan' var ju redan skedd.

Jag hopades, och hoppas fortfarande efter 5 år att han ska få någon känsla för barnet och önska umgänget, Han har det, barnet mår bra, men pappan själv har ingen större glädje av umgänget och mellan umgängestillfällena tänker han aldrig på sitt barn. Jag har frågat.

Barnet vänder sig oftast till mig om det är något, men jag har hela tiden uppmuntrat till att fråga pappa så det börjar lätta nu. Men det har tagit tid.

Svar på tråden Hans nya verkar bra men han kan inte hantera situationen