• Anonym (Ts)

Klarar inte detta...

Jag har i många år självmedicinerat ångest med alkohol i perioder. Jag kan dock "dricka normalt" och blir aldrig för full på fester, middagar eller annat. Bara när jag dricker i min ensamhet i syfte att "glömma och få andas lite".

Nu dricker jag inte alls utan tar även antabus.

Problemet är att livet är ju supertest nu! Jag kan inte gå ut längre, inte gå på fester eller ha/gå på middagar.

Det är INTE KUL att vara påtvingat nykter och ha tråkigt!

Sambon är ute med sina vänner på middag, hockey och sen ska dom dricka öl.

På nyår är vi bortbjudna men jag kan självklart inte gå med så jag får sitta hemma ensam och deppa!!! Fy fan vad jag hatar mitt liv nu

Hatar sambon som inte förstår!

• Svar på tråden Klarar inte detta...
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Ts) skrev 2015-12-28 18:02:49 följande:

Jag har i många år självmedicinerat ångest med alkohol i perioder. Jag kan dock "dricka normalt" och blir aldrig för full på fester, middagar eller annat. Bara när jag dricker i min ensamhet i syfte att "glömma och få andas lite".

Nu dricker jag inte alls utan tar även antabus.

Problemet är att livet är ju supertest nu! Jag kan inte gå ut längre, inte gå på fester eller ha/gå på middagar.

Det är INTE KUL att vara påtvingat nykter och ha tråkigt!

Sambon är ute med sina vänner på middag, hockey och sen ska dom dricka öl.

På nyår är vi bortbjudna men jag kan självklart inte gå med så jag får sitta hemma ensam och deppa!!! Fy fan vad jag hatar mitt liv nu

Hatar sambon som inte förstår!

* livet är supertrist ska det stå
  • Anonym (Ts)

Är så avundsjuk på sambon som har ett perfekt och jättekul liv. Jag har INGET!

• Anonym (??)

Varför kan du inte gå ut? Följa med sambon? Livet blir så roligt som man gör det. Väljer du att tjura och sura samt sitta hemma så blir livet kasst!

• Anonym (Varför?)

Men är det att du inte kan vara runt alkohol eller varför kan du inte gå med på ex nyår? Jag dricker inte heller alkohol, har dock inga problem med det, utan vill inte dricka helt enkelt då jag inte gillar smaken. Men har inga problem att gå på middagar eller annat ändå. Jag dricker annat bara.

• Anonym (Alkoholfritt)

Träffa lite nytt folk som inte är så intresserade av alkohol.
    Själv har jag aldrig varit speciellt sugen på alkohol, vilket är bra på det viset att min sambo var inne i ett riskbeteende när jag träffade honom .
    Jag inspirerar inte honom att dricka även fast jag kan dricka vin på middagar osv.
    Det blir ingen laddning där.
    Lite sådana vänner kanske vore något för dig...
    Det behöver inte vara astrist utan alkohol.

• Anonym (nja)

Jag har aldrig haft problem med alkohol men valde att sluta dricka när jag fick barn. Men det betyder ju inte att jag inte går på fester m.m. längre. Åh jag har minst lika kul nu. Det blir vad man gör det till. Vill du sitta hemma och sura för att du inte klarar av att dricka så varsegod, annars gå ut, ha kul och va glad över allt du har, man behöver inte va full för att ha kul.

• Anonym (Ts)

Jag kan inte gå med för jag är så extremt blyg och känner mig bara malplacerad och illa till mods. Kan inte vara naturlig och prata med folk.

Det gör att människor tycker att jag är så tyst, tråkig och konstig. Det blir inte roligt för andra och helt fruktansvärt jobbigt för mig.

Med lite lagom alkohol är jag charmig, social och rolig.

Tyvärr har jag ett fördelaktigt yttre så jag blir inte lämnad ifred så jag kan "gömma mig" i nåt hörn heller.

Dessutom blir jag så otroligt avundsjuk på alla andra som är glada, festar och har kul!

Jag är inte missunnsam eller så, men jag håller mig hellre borta än förstör en uppsluppen stämning för de andra.

Önskar att jag kunde ha roligt utan alkohol men det är inget alternativ för mig tyvärr!

• Anonym (Ts)
    vettefaen skrev 2015-12-28 19:01:37 följande:

Kan du inte festa nykter då?

Kan som sagt inte det tyvärr.
  • vettefaen
    Anonym (Ts) skrev 2015-12-28 19:11:35 följande:

Kan som sagt inte det tyvärr.

Varför inte? Det låter ju som det roligare att göra i detta fall.
  • Anonym (Ts)
    vettefaen skrev 2015-12-28 22:46:29 följande:

Varför inte? Det låter ju som det roligare att göra i detta fall.

Har skrivit varför i inlägg 7.
  • Anonym (??)
    Anonym (Ts) skrev 2015-12-29 00:01:21 följande:

Har skrivit varför i inlägg 7.

Fast helt ärligt så får du träna på detta då om du inte vill leva ett "tråkigt "liv. Du kan ju inte mena att att du hellre vill ha alkoholproblem än att du är blyg? Gå ut, träffa folk, följ med din pojkvän, le och va glad. Sen on du är blyg, so what. Svara på tilltal, du behöver inte börja prata med någon och som sagt le och va glad. Sitt inte och tjura någonstans. Alla är vi olika, alla behöver inte va den framåt pratglad typen. Men att sitta hemma och tycka synd om sig hjälper inte. Allt har med din inställning att göra, o av dina inlägg att döma så får du ta dig i kragen. Du behöver inte gå ut varje helg men börja så smått nångång. Nyår tex!
Svar på tråden Klarar inte detta...