Mitt ex kom hem stupfull
Separerad på halvtid sedan sju år. Mitt ex har träffat en annan man (ett drygt år sedan).
Och igår hände det som jag haft lite på känn. Kl 23.30 ringer min 12-åriga dotter. Hon är hos mitt ex, mamman som nyss kommit hem med sin kille. Mamman är så full att hon knappt kan prata. Killen också. Jag blir ju iskall men behåller lugnet och säger att jag kommer och hämtar henne om 10 minuter. Hon smiter ut och hoppar in i bilen, och vi åker hem till mig. Hon är så ledsen att hon skakar.
Tydligen hade de varit fulla redan på dagen. Min dotter hade märkt det när mamman skulle hälla upp måltidsdryck i glaset. Hon fortsatte hälla trots att glaset var fullt.
Sedan skulle de gå på en kort promenad. Min dotter blev tillfrågad om hon ville följa med, men det ville hon inte. De kom tillbaka tre timmar senare och var alltså stupfulla.
Jag pratade så klart med min dotter, och lugnade henne när vi kom hem till mig. Min äldre son (15) var kvar i huset men han sms:ade och sa att han klarar sig.
Vid 00.30 började exet ringa. Men jag svarade inte. Efter tre försök skrev jag sms: "Gå och lägg dig". Fick svaret: "Lagt mig". Sen två nya försök att ringa. Sen lyckades hon skicka sin gps-position av misstag till mig, varpå hon själv ifrågasatte varför jag skickat den med: "Va?".
I morse skickade jag ett argt sms och fick svaret att "de träffat grannar på vägen som de gått hem till" men att det inte kommer att hända igen.
Problemet är ju att hon var full redan innan hon träffade grannarna. I somras hände ungefär samma sak. De var på fest hos grannar MED barnen och jag fick veta att hon varit stupfull även då.
Jag vill inte att mina barn ska utsättas för den här skiten.
Vad ska jag nu göra?