• MVZ

Påbörja mjölkprotein fritt själv

Min son, 4 månader har i många veckors tid nu haft lös avföring, ömsom slem ömsom vattnigt. Funderar med en gång på mjölkproteinet då jag upplever det värre dagar när jag ätit mer av mjölkprodukter.

Nämnde detta för vår bvc som hänvisa till barnmottagningen på sjukhuset istället.

Väl i kontakt med som så hänvisa dom tillbaka till bvc.

Eftersom det känns som att dom kommer bolla det fram och tillbaka nu ett tag, speciellt över jul och nyår. Så överväger jag på egen hand att starta mjölkproteinfritt, är det en dum idé?

Ni som kan det här. Är det 3 veckors uppehåll man ska ha? Bör man äta extra kalciumtabletter eller vad finns det för bra råvaror att stoppa i sig istället?

Känns som rätt harmlöst att testa det på egen hand, blir det ingen skillnad så får man ju klart gå vidare och verkligen utreda det trots bollande men gör det skillnad så har man ju också nåt att gå på.

• Svar på tråden Påbörja mjölkprotein fritt själv
  • Alexi

Inga problem att köra mjölkfritt själv under amning. Men lär på ordentligt så att du inte äter något som du tror är mjölkfritt och kämpar och sen visar sig ha varit mjölk i.

• MVZ

Jo har redan märkt att det är i saker man aldrig haft en susning om! Kanske kan bli nyttigt på flera vis att ta reda på vad saker faktiskt innehåller.

Ströbröd var nåt jag exempelvis aldrig trott.

Svar på tråden Påbörja mjölkprotein fritt själv