• Elenoree

Inflammation kattöga

Behöver lite hjälp, min chinchilla perser har som dom flesta perser rinnande ögon. Men för någon dag sedan när jag rengjorde hans öga så var de alldeles rött och irriterat.

Han verkar inte alls känna av det och har inga problem med att hålla ögat öppet.

Så min fråga är finns de någon salva man kan smörja på det röda under ögat? Någon receptfri på Apoteket kanske? Tänkte prova smörja någon vecka innan man far till veterinär.

• Svar på tråden Inflammation kattöga
  • MsFry

Eller så ringer du veterinären direkt, varför låta den stackars katten gå med inflamerat öga längre än nödvändigt?

• Dexter dot com

Ögon väntar man inte med! Åk in direkt eftersom även mindre problem med ögon förvärras blixtsnabbt och kan bli allvarliga med tex sår på hornhinnan och operation som resultat. Det blir garanterat dyrare och mer smärtsamt för katt kraken att vänta.

• CitronLime

Ögondroppar och ögonsalvor för människor går utmärkt att använda även på djur.
    Gå till apotektet och fråga efter den bästa dom har, men som redan skrivet, ordna tid hos veterinär så fort du kan. :) 

Svar på tråden Inflammation kattöga