Vårdnadstvist hjälp (LÅNGT)
Hej,
Det är såhär att jag och min dotters pappa är just nu väldigt osams vi har tyvärr gemensam vårdnad. Han bor i England och har ett annat liv där med familj. Jag bor i Sverige tillsammans med våran dotter. Hon har bott hos mig sen hon föddes och det är bara jag som tar hand om henne. Pappan kommer hit ca en gång i månaden för att träffa henne.
Vi har bråkat väldigt mycket den senaste tiden och han vill ta detta till rätten för han vill ha sina rättigheter till att träffa sin dotter. Egentligen vet jag inte vad han vill med detta då han har fått träffa henne varje gång han kommit hit jag har aldrig hindrat honom när han väl har kommit. Jag har sagt när jag vart arg å ledsen att jag aldrig mer vill se han osv men aldrig agerat utifrån det.
När våran dotter var ca en månad gammal tog han stryptag på mig så jag inte kunde andas.. Han har ärr på bröstet för att jag tryckte mina naglar i honom. Han har ett väldigt högt temperament och blir arg lätt. Jag har inget bevis på att han tagit stryptag det enda jag har är att han erkänner att han gjort något dumt att han mår dåligt över vad han gjorde mot mig. Han erkänner även att han lider av nån form av personlighets störning och gått hos doktor för det sen han var liten.
Han säger att jag är en dålig mamma och inte tar hand om mitt barn.. Vilket jag inte är jag gör allt för min dotter.
Nu till frågan vafan gör jag nu? Han har kontaktat advokat å säger att jag kommer förlora detta i rätten? Kan han få rätt om att ta henne till England?? Kan han få rätt om att ha min dotter o umgås med henne med sin fru?? Ja han va otrogen..
Känner mig helt förtvivlad just nu för vi har delad vårdnad. Jag ville inte ens att han skulle göra såhär utan jag ville löst det på egen hand mellan varandra men nu har jag inget val.. Finns det någon här med erfarenhet av sånna här situationer :/
Tack