• zanlun

Naturligt gravid trots mkt lågt AMH

Jag skriver detta för att det är en riktigt solskenshistoria och kanske för att det ger som har svårt att bli gravida en gnutta hopp. Jag och min make har två barn, de kom till på första försöket och är friska och fina. Nu när jag blev 36 började mensen att strula och vid rutinkontroll hittades ett FSH ( folikelstimulerande hormon) på 54!!!!Mitt LH var på 29 vilket gjorde att det såg ut på ägglossningstickor som om jag hade ägglossning varje dag samt att mitt östradiol låg på 120. Jag hade då plötsligt tappat mensen och börjat få klassiska vallningar. I panik ringde jag kvinnokliniken och fick komma upp för en undersökning efter en månad ( låååååånga dagar att vänta) . Resultatet var katastrof, inga ägg kvar vad de kunde se AMH var på 0,05!!!!  AMH 0,05 innebär att det typ inte finns ngt ägg kvar. Kontrollen av livmodern var även riktigt nedslående. Vi bad om svar och fick till oss att jag trots mina 36 år hamnat i klimakteriet pga äggen var slut. De erbjöd p-piller på grund av min låga östrogenhalt men jag vågade inte börja för då skulle alla chanser vara förbi.
    Så jag gjorde det alla gör, jag googlade och hittade en del naturläkemedel. Plötsligt kom mensen men trots detta fick vi nej till IVF på grund av AMH. När mensen slutade bestämde vi oss för att prova ändå och hör och häpna nu är jag gravid!!!! på första försöket!! Jag skriver gärna listan om ngn vill.
    Nu hoppas jag att jag behåller lilla kotten men oavsett så är det möjligt oavsett vad vården säger!!
    //Z

• Svar på tråden Naturligt gravid trots mkt lågt AMH
  • elena-mikaela

Hej. Hoppas det går vägen för dig . Kan du berätta vart gör man alla de kontroll om diverse hormonnivå? Kan man gå till privat läkare och be om det? Jag är ett år äldre men läkare säger att allt ser bra ut utan att ta några prov. De gör bara VUL och hittar inget konstigt. Få utslag på ÄL tester ganska ofta men det kan bero på PCO.. Dock märkte lite konstigheter med min kropp på sistone.... Därför vill utreda mig ordentligt. 

www.beautytop.se - allt inom skönhet
  • saspet

Hej!

Jag har också väldigt lågt AMH, mindre än 0.07. Är 25 år gammal och fick precis som du höra att "äggen är nästan slut". Jag har dessvärre inte hunnit skaffa några barn än och enligt läkarna är det äggdonation som gäller. Därför blir jag nyfiken på din historia. Du är gravid nu och blev det genom IVF eller på naturlig väg?

Vad åt du för naturläkemedel?

Jag är beredd att testa allt känns det som.

• zanlun

Hej, har inte varit här på evigheter. Fortfarande gravid!!!! BF 14/8 en pojke till.... Det jag år var apiforce, omega-3, rosenroet, vitaminB samt drack en massa alloeverajuice.

Svar på tråden Naturligt gravid trots mkt lågt AMH