• Aaanonyyym

Ultraljudsmonitor/angelsound

Någon som testat en ultraljudsmonitor/angelsound ?

Jag fick hem en sån idag.. Dock hörde jag bara min egen puls. Och ett konstigt ljud ca 5 cm under naveln. Typ som ett hopprep kan man säga. Någon som vet vad de är? Blev ju mer orolig nu när jag inte hörde nå hjärta :(

• Svar på tråden Ultraljudsmonitor/angelsound
  • förstabarnet

Vilken vecka är du i?

Risken med de där är att lite ligger till så man inte hör hjärtat, alternativt inte är tillräckligt stor än. Och så oroar man sig i onödan.

• Aaanonyyym
    förstabarnet skrev 2015-12-04 17:37:47 följande:

Vilken vecka är du i?

Risken med de där är att lite ligger till så man inte hör hjärtat, alternativt inte är tillräckligt stor än. Och så oroar man sig i onödan.

Går in i v15 om två dagar. Hoppas verkligen att det är som de ska. Men de där hopprep ljudet va ju väldigt skumt :o
  • förstabarnet

Det var inte hjärtat du hörde då?

• mitthemligajag

De där ljudet du hörde var förmodligen navelsträngen, ett "svepande" susande ljud. Hjärtat är svårare och hitta på i början och är de väldigt tidigt så kanske du inte ens hör de än då bebis kan ligga långt ner i bäckenet

• Aaanonyyym

Jag testade idag, och då hörde jag det!! :D vilken känsla!! men han/hon ligger verkligen inte still kan jag säga :D

• Divander

Jag hörde hjärtslagen redan i vecka 12 är nu i vecka 15..

Ska vara ett snabbt.. Nästan som ett litet ånglok.. Ljud. Lätt att få tag i sin egna puls ist..

• Silicon valley

Tänkte köpa en sån men min bm avrådde mig starkt för det och även resterande Mvc kvinnor som jobbar där. Ger ut strålning som stressar upp barnet samt ej är bra. Så hon sa till mig att ring hellre så jag får komma dit och lyssna ist om jag var orolig. Fick lova högt att jag inte skulle köpa en sådan.

Alla gör som dom vill bara ville dela med mig av det jag hörde.

• Divander
    Silicon valley skrev 2015-12-17 14:59:55 följande:

Tänkte köpa en sån men min bm avrådde mig starkt för det och även resterande Mvc kvinnor som jobbar där. Ger ut strålning som stressar upp barnet samt ej är bra. Så hon sa till mig att ring hellre så jag får komma dit och lyssna ist om jag var orolig. Fick lova högt att jag inte skulle köpa en sådan.

Alla gör som dom vill bara ville dela med mig av det jag hörde.

Min bm sa att hon inte tyckte det va en bra idé för att ibland är det svårt att hitta hjärtat. Och att man då stressar upp sig i onödan. Vilket i sin tur inte är bra för bebis. Men att det skulle vara skadligt höll hon inte med om. Men men alla säger väl olika :)
Svar på tråden Ultraljudsmonitor/angelsound