• Nilllan

Yr,ont i huvudet v34

Har sedan 2 veckor haft en hemsk huvudvärk och i veckan vart ja på kontroll då kollade barnmorskan blodtrycket och hB värdet och allt var normalt. Men idag så höll jag på att svimma i duschen då pulsen helt plötsligt höjdes och har dessutom svårt att stå stilla utan att bli andfådd.. Och nu ikväll så höjdes pulsen tillfälligt och jag har dunderont i huvudet och känner mig yr och allmänt sjuk .. Något man bör kolla upp?

• Svar på tråden Yr,ont i huvudet v34
  • Anonym (Ja)

Ja, kolla upp det! Bm borde väl iofs ha uteslutit havandeskapsförgiftning när du var där senast. Men för säkerhets skull borde du absolut kontrollera.

Ring kk och fråga om råd.

• Anonym (Ssk)

Ring in till förlossningen så får du förmodligen komma in för kontroll! Kan vara tecken på havandeskapsförgiftning så viktigt att du kollar upp det! Lycka till!

• Nilllan

Barnmorskan kollade ju blodtrycket och det vart ju normalt enda symptomen ja haft är ju yrsel och huvudvärken .. Pulsen har ju bara varit tillfälligt men får väl ringa in och höra med dem

• Anonym (Fort)

Havandeskapsförgiftning kan komma extremt fort och man kan ha olika symtom. Din bm är ingen expert och kan ha missat. Jag fick akut hf och höll på att dö (läs på om HELLP) Det tog ca ett halvt dygn bara från att jag hade varit på kontroll.

Svar på tråden Yr,ont i huvudet v34