• Regnbågsdröm

En bild säger mer än..

tusen ord, brukar det ju heta..

Dags att slänga alla gamla sprutor och sprayer. Tycker att detta säger rätt mycket. Och det här är bara ETT försök. Snart påbörjar vi försök två. Bäst att rensa ut innan så inte hela huset fylls av sprutor.

Kärlek till er alla!

• Svar på tråden En bild säger mer än..
  • Regnbågsdröm
    Mr Obvious skrev 2015-11-29 13:59:40 följande:

Bilden syns i alla 3 inläggen.

Haha, härligt! Hos mig i telefonen gör den inte det. Men dåså. Kan man radera gamla inlägg på något vis, vet du det? Alltså svar i tråden.
  • Cyanea

WOW XD Jag tog ett kort på hela kuren när jag hämtat ut den från apoteket, det är GRYMT mycket grejer man behöver! Håller tummarna för försök nummer 2 ;) 

• Regnbågsdröm
    Passiflora skrev 2015-11-29 14:05:59 följande:
    Jag tar bort dem åt dig

/Moderator
    Tack för hjälpen!
  • Regnbågsdröm
    Cyanea skrev 2015-11-29 14:33:34 följande:

WOW XD Jag tog ett kort på hela kuren när jag hämtat ut den från apoteket, det är GRYMT mycket grejer man behöver! Håller tummarna för försök nummer 2 ;) 

Ja, helt sinnessjukt mycket grejer. Man inser det inte riktigt förrän man samlar allt såhär.

Tack min vän! <3
  • Regnbågsdröm
    regnbagsbarn skrev 2015-11-29 17:21:16 följande:

Håller alla tummar och tänker på er! Kämpa på!

Tack fina! Hur har ni det?
  • regnbagsbarn

Kämpar på med ruvandet. Tålamod är inte min bästa vän så har tjuvtestat på rd5 och idag rd6. Två negativa tester. Sambon blev jätteledsen och jag känner mig mest tom. Vet att det är tidigt att testa, även om vi ruvar på en blastocyst. Testdag är på lördag och jag borde få mens innan. Sätter mitt hopp till våra två eskimåer i frysen! Tack för att du frågar! Vi kanske blir ruvare samtidigt nästa gång :)

• Regnbågsdröm
    regnbagsbarn skrev 2015-11-29 18:51:45 följande:

Kämpar på med ruvandet. Tålamod är inte min bästa vän så har tjuvtestat på rd5 och idag rd6. Två negativa tester. Sambon blev jätteledsen och jag känner mig mest tom. Vet att det är tidigt att testa, även om vi ruvar på en blastocyst. Testdag är på lördag och jag borde få mens innan. Sätter mitt hopp till våra två eskimåer i frysen! Tack för att du frågar! Vi kanske blir ruvare samtidigt nästa gång :)

Oh vad jobbigt det låter. Jag har ju ingen erfarenhet av ruvandet än, eftersom vi aldrig kom så långt.. Men jag känner spontant att jag verkligen vill försöka hålla mig till testdagen. Det känns ju som att ni behöver bli besvikna flera gånger om nu istället. Men jag förstår samtidigt att det måste vara skitsvårt att låta bli. Jag håller dock tummarna stenhårt tills ni vet säkert.

Och skönt ändå att ni har två i frysen. Då behöver ni ju ändå inte börja om från början helt. Försök glädjas i det om allting blir tungt sen. Jag hoppas dock att ni slipper känna så och att det sker ett mirakel på lördag. Kram till er från oss!
  • Cyanea
    regnbagsbarn skrev 2015-11-29 18:51:45 följande:

Vet hur jobbigt det är med ruvandet, men tappa absolut inte hoppet än. Det är jättetidigt än så länge, så det är inte alls konstigt att inte plussa på några dagar. Jag tycker att det Regnbågsdröm skriver är mycket klokt - vänta till testdagen med att testa så ni slipper oron och besvikelsen i onödan. 

Stort lycka till!! 
  • regnbagsbarn

Tack för fina och uppmuntrande ord! Jag förstår precis vad ni menar med att vänta. När vi gjort inseminationer tidigare har jag aldrig testat innan BIM. Det är nu jag tappat allt tålamod. Det som är det är, oavsett hur många gånger jag testar. Har inhandlat cb digital nu till testdag en. Jag blir knäpp av att avläsa streck i hundra olika vinklar och ljus!

• Cyanea

Hatar också test med streck ;) Alldeles för stor tolkningsmån. Bra med digitalt, helt enkelt :) Det blir en spännande vecka, helt enkelt. Lite för spännande. Hoppas att ni kan hitta på annat under ruvningsdagarna. För mig känns alltid sista veckan jobbigast när man inte vet om mensen tänker dyka upp eller inte så då är det skönt att kunna släppa tankarna en liten stund om dagen. 

• regnbagsbarn

Jag har sett dig i andra trådar Cyanea, visst är du gravid nu? Hur går det för dig? Ja, det gäller att uppehålla sig med så mycket annat som möjligt. Som tur är har jag ett jobb som kräver hundra procent fokus och som jag verkligen kan gå in i. Då går dagarna ganska fort. Denna veckan har dock varit den längsta någonsin så nästa vecka lär kännas ännu längre. Vet inte exakt vilken dag jag har BIM, mensen har blivit oregelbunden sedan jag fick MA i början av året. Men jag hoppas såklart att den inte tänker komma!

• Cyanea

Oj, vilken koll du har! Ja precis, jag är gravid i v. 32 efter IVF :) Fjärde ruvningen tog det sig :) Det går bra för mig, tack, fast jag är väldigt orolig för min lilla skatt. Onödigt, eftersom allt ser bra ut, men jag antar att kämpandet tar ut sin rätt förr eller senare. 

Bra med ett jobb så du inte hinner tänka så mycket. Hoppas att tankarna flyger iväg mer den här veckan. Det är ju härligt på ett sätt att ruva, man vet liksom att något finns där, men samtidigt går man som på nålar värre än någonsin. Lika bra att inte hänga upp sig på något datum, det mesta med IVF krånglar ändå till dagarna. TD är det enda man behöver tänka på. Fy vad tråkigt med MA, jag beklagar verkligen :( 

Svar på tråden En bild säger mer än..