• Julibebisen12

2 dagar kvar... Kräva igångsättning,???

Två dagar till bf. Har haft en bra graviditet men nu har barnet blivit allt mer inaktiv :(

Var inne förra veckan och blev inlagd pga hög puls. Fick ett tul som visade en kort krabat på ca 3700g

Igår åkte jag med in för kontroll och allt såg bra ut

Men jag kan inte åka in varje dag. Jag kan omöjligt skaffa barnvakt varje dag :/ det är psykiskt jobbigt. Bebis pappa har börjat jobba längre iväg så man vet aldrig när han slutar :/

Kan man kräva igångsättning för inaktiva barn? Förra gången slutade det med igångsättning pga för lite vatten/dåligt ctg så får bara gå 7 dagar över tiden som jag fattat det som men är nu osäker för alla säger olika

Hade tänkt fråga läkaren igår vid ul men var väldigt otrevlig så ville bara därifrån :(

Vill inte gå och oroa mej hela tiden dag in och dag ut :(

I genomsnitt är det kanske 5-7 rörelser om dagen (igår 3 när jag åkte in på kvällen)

• Svar på tråden 2 dagar kvar... Kräva igångsättning,???
  • Carin1979

Hej!

Jag tycker absolut du ska kräva det! Och om de vägrar så vägrar du helt enkelt åka hem, då är du isåfall under uppsikt sista dagarna. Det är vansinne att vi inte får styra mer över vår förlossning och att våra känslor kring vad som är "normalt" för våra barn är inte tas mer på allvar. Ingen vet bättre än den som burit barnet i magen i nästan nio månader! Lycka till, allt kommer såklart gå fint!

• Julibebisen12
    Carin1979 skrev 2015-11-28 19:41:02 följande:

Hej!

Jag tycker absolut du ska kräva det! Och om de vägrar så vägrar du helt enkelt åka hem, då är du isåfall under uppsikt sista dagarna. Det är vansinne att vi inte får styra mer över vår förlossning och att våra känslor kring vad som är "normalt" för våra barn är inte tas mer på allvar. Ingen vet bättre än den som burit barnet i magen i nästan nio månader! Lycka till, allt kommer såklart gå fint!

Ska ringa mvc på måndag morgon. Kan ju vänta tills tisdag men ska överdriva en massa.

Tror även jag hamnat i latentfasen så vore ju bra att veta hur långt man kommit :)
Svar på tråden 2 dagar kvar... Kräva igångsättning,???