• nysnö

Borderline!

Fler med borderline här? Eller någon närstående som lider av det kanske? Hur yttrar sig er borderline och hur gör ni för att hantera den på bästa sätt? Hur ser ert liv ut i övrigt? Och hur påverkas ni av stress och press? //Nyfiken borderline-tjej som aldrig träffat en annan människa med borderline

• Svar på tråden Borderline!
  • Bella 89

Jag har borderline men märker egentligen inte alls av det om jag tar min medicin. Däremot är det långt ifrån ovanligt att jag glömmer den, blir då lätt irriterad (förbannad) väldigt stressad över minsta lilla, självmordsbenägen och hatar allt och alla. Det är verkligen fullkomligt olika världar. Men är gift, har en dotter och pluggar på heltid, livet funkar som det ska.känner en till med borderline och hon har också ett fullt fungerande liv. Medicineras du?

• nysnö
    Bella 89 skrev 2015-11-28 17:27:04 följande:

Jag har borderline men märker egentligen inte alls av det om jag tar min medicin. Däremot är det långt ifrån ovanligt att jag glömmer den, blir då lätt irriterad (förbannad) väldigt stressad över minsta lilla, självmordsbenägen och hatar allt och alla. Det är verkligen fullkomligt olika världar. Men är gift, har en dotter och pluggar på heltid, livet funkar som det ska.känner en till med borderline och hon har också ett fullt fungerande liv. Medicineras du?

Vad kul att det funkar så bra för dig! :) Jag tar Setralin 100mg, och blir som en helt annan människa med den. Men har fortfarande en del aggressionsproblem och blir lätt stressad, framförallt i sociala situationer. Brukar inte bli sedd som en typisk "borderline-brud" utan helt tvärtom. Har blivit
    mycket mindre impulsiv men händer lätt att jag beter mig en aning riskfyllt fortfarande.

Har aldrig legat inne men det har varit väldigt nära ett par gånger. Mitt mående varvas av djupa depressioner, hyperaktivitet, aggressioner och att vara totalt utmattad av alla sinnesintryck.

Just nu äter jag i princip inget, det är väl mitt nya påhitt. Innan var det lite droger, sexmissbruk och innan dess hetsätning. Känner mig ändå stabilare än på länge :)
Svar på tråden Borderline!