Hjälp, aktivt val att inte amma. Information.
Hej, vet inte om det verkligen är rätt forum för att diskutera valet utav att inte amma. Men. Behöver hjälp ändå känner jag..
Inte om jag ska amma eller inte.
Utan hur jag mer ska gå till väga för att det ska bli så bra som möjligt.
Det hela togs upp på inskrivningen med bm, men hon nämnde att vi pratar mer om det senare i grav, runt v 35. Känner nu att jag måste läsa mer information om hur det aktiva valet går till och vad det finns för råd och stöd.
Om man söker på Google så hjälper det inte mycket, så undrar om någon har personliga erfarenheter? :)
Vet att det finns tablett/tabletter som stoppar mjölkproduktionen. Läst om hur flera stoppat efter förlossningen men ofta med biverkningar. Jag hade kunnat ge råmjölken (men har ingen lust alls att behöva fasa ut amningen om jag väljer att göra detta) men alla dessa skräckhistorier om biverkningar osv skrämmer mig en aning.
Sen även hört att det ska finnas en tablett som stoppar mjölkproduktionen Innan förlossningen, men där finns det inte så mycket mer information än så.
Vill komma mer påläst nästa gång min barnmorska tar upp detta ifall hon råkar vara en amningsnazi...
(för alla som undrar så ammade jag mitt första barn, vilket är mitt huvudskäl till varför jag inte kommer göra det denna gång.)