• Shibby

Julklappshjälp! Vilka klädmärken gäller?

Är det någon som har erfarenhet av vilka klädmärken som är inne hos tonåringar, typ 15-års åldern!?

När jag var yngre var det JL, WESC, TIGER mm... men vågar ju inte chansa att det är lika inne idag. Vi pratar julklapp till en yngre bror.

• Svar på tråden Julklappshjälp! Vilka klädmärken gäller?
  • Duckan

Det där är ju en svår fråga då det handlar om tycker och smak.
    Min brorson gillar bl a Fred Perry.

• Sommar15

Beror mycket på tycke och smak som ovan skriver, men Hollister, Abercrombie och andra jeansmärken är populära generellt! Men det finns ju 15-åringar som bara går i skjorta och lammullströja också! :)

De märken du nämner var också poppis när jag gick i högstadiet men det är de inte längre i samma utsträckning :)

• Julllia

Är 17 år och skulle nog säga att Gant eller Morris är mest inne just nu :)

• Alexi

Känns som Hollister är det märke jag hört absolut mest om senaste åren.

• Schack73

Vilken stad bor han i? I Sthlm t ex börjar Hollister tappa sin status i vissa delar.

• Leffat

Oj oj, själv har jag aldrig ens hört talas om t.ex Hollister eller Morris (är 24 år). När jag var i 15-16-årsåldern lade jag inte märke till att någon hade speciella märken på sina kläder, det var mest bara vanliga H&M, Gina Tricot, Cubus som man kände igen på folk för att man sett kläderna i butiken o.s.v. Möjligtvis att man såg nån med WESC eller Peak Performance tröja då, men det var inte ofta. Och speciellt inte killarna. Nu känns det som jag växt upp i världens fattigaste bondhåla. Fast det har jag väl nästan också, haha.

När det gäller julklapp då, är det inte säkrare med ett presentkort till en butik som säljer lite olika "innemärken"? Så får han välja själv vad han gillar. Alternativt fråga nån familjemedlem/snoka igenom garderoben? Presentkort skulle jag uppskattat mest i alla fall. :)

• Shibby

Tack för era svar, nu har jag lite mer kött på benen :D

Jo, bor i Sthlm men presentkort så han får shoppa själv är nog ingen hit haha då blir det inte av...

• Flodaaaastty

Odd molly är populärt men ganska dyrt. Annars finns det hollister som har lite allt möjligt.

Svar på tråden Julklappshjälp! Vilka klädmärken gäller?